Bland gitarrer och en kunglig Uggla

Veckans Lista!

Veckans Happening: Uggla på Södra Teatern. Kungligt!
Veckans Bästa: Varit pigg på att ta tag i saker och ting. Det brukar inte höra till vanligheterna
Veckans Sämsta: Fel spelare gick upp i Väsbyligan
Veckans Jobbigaste: Religionen, Inte så jobbigt egentligen. Men sååååååå segt!
Veckans Citat: "Vad är stinsen, kolla Väsbybon!" - Tobias Eriksson 30/11-07
Veckans Film: High School Musical 2
Veckans Låt: Hide - Creed

Va i helvete, tänker ni nu när jag redan producerat veckans inlägg innan jag ens hunnit med söndagens aktiviteter. Men som alltid har jag en anledning till när och hur mina blogginlägg skrivs. Den här gången är det för mina kära små vänner fick mig att stanna på Lokevägen i Sollentuna till klockan sex i morse. Det har ju självklart gjort att mina sovstunder inte hunnit bli dom längsta. Så ska jag då sitta uppe till tre-fyra imorgon kväll och verkligen förstöra en hel skolvecka på allvar. Som det känns nu så vill jag inte det. Sen kommer det säkert bli så ändå men då är det i alla fall inte för att jag måste skriva klart ett blogginlägg. Så ni får finna er i att inlägget redan nu är färdigskrivet och vill ni ha nåt att göra på lunchhålet på måndag så får ni helt enkelt vänta med att läsa detta tills då.
Sen kan ju i och för sig de sista meningarna om den lyckade Europaresan dyka upp innan helgen är över. Men i det fallet kan jag inte lova er något. Måste nog ta mig en liten stund där jag verkligen kan tänka över vad jag gjorde de sista dagarna så att jag inte missar att skriva ner något. Det e fan svårt ändå. Det är en massa små roliga händelser och lika många intryck som man ska sortera och få ner på den här sidan. Men det kommer, va så säkra på det. Jag tänker inte låta den reseskildringen rinna ut i sanden.
 
Jag har fått "klagomål" på att jag är väldigt duktig på att skriva mycket om egentligen ingenting. Och jag förstår vad ni menar. I dom två syckena här ovanför har jag väl inte pratat om något speciellt. Så jag får väl ses som en expert på att dryga ut ett inlägg. Men samtidigt är jag ju en jävel på att snacka i vanliga fall också så det är ju bara så att jag för ner allt på bloggen via fingrarna. Jag skulle nog lätt kunna få ner fyra-fem A4-sidor utan att egentligen prata om nåt. Men för att göra er glada ska jag sluta med den långa inledningen nu.

Men jag kan fan nästan inte förstå att det redan gått en vecka sen jag skrev sist. Jag förstår inte vart den här veckan tog vägen. Jag brukar tycka tiden gått snabbt men den här veckan har ju nästan bara susat förbi. Och när man tänker efter så inser man ju hur otroligt fort tiden går. Det är nästan ofattbart att det redan gått en månad sen jag kom hem från Italien. Och man kan dra det ännu längre. För fyra månader sen åkte vi till Alanya. Det känns som typ två, högst! Lägg därtill Snappers resa till Baksidan som va för ett halvår sen. Och snart har det gått ett år sen den mäktiga nyårskvällen med Boysen och sen den dära speciella dagen då jag började prata med, ja ni vet. Det känns nästan som om det går fortare och fortare för varje år. Jag vet inte varför men det känns som att det tre senaste åren, typ sen när jag började gymnasiet, verkligen bara försvunnit. Fast det är klart. Jag har ju hunnit med en hel del skoj under dom åren. Så jag klagar inte. Men nu när det hunnit blivit December igen och man missar dagljuset på helgerna, då börjar jag fundera på vad som verkligen fått mitt liv att skena iväg.

Men nog om det nu. Det ska ju handla om veckans händelser också, som jag redan direkt kan säga inte varit lika många och intressanta som förra veckans. Men självklart ska även dessa skrivas ner så att inte minnet av dem förloras under årens gång.

Jag har tänkt en hel del på att jag lägger en massa pengar och energi på att göra massa saker. Om man räknar bort vintermånaderna så far jag runt bland landets arenor och spanar in den senaste allsvenska fotobllen. Jag traskar in i biomörkret ett antal gånger under året och sen blir det en massa annat. Det jag däremot gör alldeles för lite, det är att gå på konserter. Jag kan i och för sig skylla på att jag inte direkt har någon favoritartist. Jag gillar lite av varje ungefär. Men ändå så måste jag fan gå med på konserter.

Och det jag ville få fram av det hela va att jag faktisk va på konsert i måndags. Jag har länge velat se Magnus Uggla för att jag diggar de flesta av hans låtar. Så farsan fixade biljetter tidigt när det stod klart att han skulle ut på turné. Så efter den långa skoldagen och en kebabtallrik i måndags stack vi till Syrran som också skulle med. Och även Emma då som jag kanske inte nämt så många gånger för er. Men man kan väl sammanfatta henne som syrrans eviga kompanjon. Trevlig tjej det också. Men vi satt en stund hos syrran. Jag måste förövrigt säga att hon verkligen lyckats bra med lägenheten. Det är skitmysigt där nu. Nu blev jag ännu mera taggad på att göra om här hemma.

Efter någon timme där så drog vi in till Söder där vi till en början hamnade på Kvarnen. Trots att det va rätt folktomt vid den tidpunkten kändes det lite speciellt att för första gången få ta en öl på den legendariska krog. Men vi hann inte sitta där speciellt länge för klockan började ticka fram till konsertens början så vi knatade upp till Södra Teatern och intog våra platser som va ungefär i mitten på parketten. Jag bangar inte. Uggla drog igång och höll sedan en grym konsert i två timmar. Bästa låten är ju helt klart Trubaduren fast jag måste nog säga att Kung i Baren och Vittring va bäst på konserten.

Det enda jag har att klaga på den konserten är väl i så fall att man saknade en hel del låtar. Och så blir det när han gjort så otroligt många bra låtar. Sen tyckte jag han valde lite konstigt när det gäller låtar. Han körde mycket från hans första skivor som jag inte tycker är så särskilt bra. Men jag ska inte kritisera det för hårt för om sanningen ska fram så va konserten riktigt bra. Uggla är helt enkelt kung!

Vi hann med ett litet stopp på Patricks efteråt där det blev några öl serverade av Özkan från Farmen. Liten "fun fact" om man säger så. Men för att det inte skulle bli alltför sent tog vi tåget hem vid 12-tiden och det fick avsluta en väldigt trevlig kväll.

Skolan måste in på ett hörn känner jag. Tempot har börjat trappas upp i ämnena så det gäller att hänga med nu för att inte halka efter. Svenskan känner jag kommer bli tung för där är det liksom ett tempo som heter duga. Religionen är väl inte riktigt lika jobbig att hänga med på. Men det faller på att man nästan somnar varje lektion. Men det är som vanligt bara att kriga på. Det är tur att jag har Info och NKB för det är ljuspunkterna under veckan. Infon för att man sitter och chillar framför datorn hela lektionerna och NKB för att det fortfarande är riktigt kul. Fast jag måste säga att labba med vatten inte är så spännande. Men Tobbe och jag lyckades ju nästan för bra. 0,08% fel låter ju inte dåligt. Det kan ni ju inte tycka.

Jag missade i och för sig en NKB lektion den här veckan vilket helt och hållet berodde på att jag försov mig. Jag råkade ställa om klockan på morgonen fel och vips försvann två timmar med sömn och därmed också chansen att kunna gå på lektionen. Grejjen va den att Flemman valt att skippa lektionen. Han säger att han också försov sig och det stämmer säkert men det gjorde i alla fall att Tobbe fick sitta där helt ensam. Och anledningen att jag skriver ner det här är att Tobbe inte ska tro att jag skolkade utan att jag faktiskt försov mig. I och för sig tror jag inte att han tror mer på mig nu men man kan ju alltid hoppas.

Jag tror inte jag har lyckats nämna det lilla roliga spelet Liero än här på bloggen. Så jag måste säga att de flesta hålen och lediga tillfällen som ges spenderas med ett par omgångar Liero. Det handlar i princip om att man är en liten figur som ska döda alla andra figurer. Låter väl inte så kul nät jag förklarar det på det sättet men jag har blivit ganska beroende av det den senaste tiden. Spelar det en hel del hemma också när jag får tid över. Sen blir det ju mycket spel på grund av att Sam alltid är i närheten och hetsar till spel. Men jag bangar inte så länge det är kul.

Jag tror inte jag har så mycket mer att nämna från skolvärlden. Men jag kan ju säga att Martin grejade körkortet i onsdags vilket jag måste säga är skitkul. Och sen fick jag höra att Mackan tagit det i tisdags också. Fan nu är vi ju uppe i tre i laget som fixat kortet. Sånt gillar vi. Detta gjorde också att jag verkligen kände att det var dags att ta tag i det där. Så nu har jag bokat halkbanan och teoriprovet. Halken kör jag på Väsby Halkbana timmar innan Linkan och den 14:e sitter jag på vägverket och skriver teoriprov. Vi får se hur det går men jag känner mig rätt säker på att jag klarar det.

Sen får vi se när jag bokar in uppkörningen. Jag tror inte jag är riktigt redo än. Det kanske bara är någon form av destruktivt tänkande av mig. Men jag får väl helt enkelt köra så mycket som möjligt nu under vintern och ta kortet nån gång i vår. Jag siktar på att ta det senast Mars då allsvenskan drar igång. Det känns som en ganska rimlig målsättning.

Sen är det fan dags att fixa ett jobb också. Jag har börjat knåpa på ett CV som jag tänkte skicka runt så får vi se vad som kommer upp. Skulle inte banga på typ Hemköp. Skulle nog passa mig ganska bra och ger en hel del sköna slantar som är riktigt välbehövliga.

Men det hör till framtiden. Igår fick jag äntligen va med på samlingen som alltid sker nånstans i Sollentuna på fredagkvällarna. Jag gjorde klart tidigt under veckan att jag ville va med så igår rörde jag mig söderut och mötte upp Tobbe vid Malmävgen. Efter att jag fått det klart att man inte får skrika på Malmvägen så hittade vi Mini vid bussarna. Jag ringde och hetsade dit Flemman också och vi tog sen bussen till Stinsen där vi skulle handla godis. Eftersom det va alldeles för dyrt för vissa på Maxi så skulle vi dra in på Stinsen. Jag frågade Tobbe va det va för affär som fanns därinne men han tolkade som att jag frågade vad stinsen va. Och då skulle han leka kaxig och påpeka alla andra att jag minsann va från Väsby där man inte vet nåt. Eftersom det inte kändes som nåt Tobbe skulle säga blev det lite kul så det får bli veckans kommentar. Ni klagade ju alltid på att Crille och Ludde snor den platsen så nu kan ni se att ni kan få den också. Och Flemman, även du kan få den. Men då ska du också förtjäna den.

Men vi fick tag i vårt godis men det gjorde att vi missade bussen tillbaka. Men vi tog istället en trevlig liten promenad hela vägen hem till Flemman där vi direkt slog oss ner i soffan. Vi kollade lite på Idol och Fredag hela Veckan innan Sebbe anlände med PS2 och Guitar Hero. Sen blev det att vi pumpade det resten av kvällen/natten (förutom under några sega timmar då Tobbe och Sebbe envisades om att spela PES). Jag som inte spelat Guitar Hero förut blev helt fast. Har inte riktigt fattat grejjen med det förut men det va ju fan riktigt kul. Det va rätt kul att se dom andra också. Måste säga att Minkans utveckling va grym igår medan Flemman inte riktigt vågade avancera. Han spelade kvar på lätta nivåer med ursäkten "Man spelar ju för att ha kul".

Dom som inte spelade häckade framför Bloons inne på Flemmans rum eller kollade igenom den senaste upplagan av Rudbecks skolkatalog vilket alltid är kul. Det går en hel del elever på vår skola måste jag säga. Helt omöjligt att veta vilka alla är. 

Och när man har kul så rusat tiden iväg så precis som jag skrev i början blev klockan sex innan vi lade ner och rörde oss till våra rätta hem. Sebbe var snäll och skjutsade hem mig och väl där slocknade jag väldigt snabbt.

Idag har jag inte gjort mycket alls. Suttit och häckat framför datorn. Jag glodde lite på Arsenal när dom besegrade Aston Villa också. Men annars en ganska händelselös Lördag vilket inte har varit helt fel. Men nu börjar idéerna sina i huvet så jag slutar detta inlägg med att säga att låten Hide med Creed verkligen är en grym låt.

PEACE!

Kommentarer
Postat av: Flemmy

Asså grejen me guitar hero är ju att om man lirar lite enklare låtar kan man ju dampa runt mer, vilket ja gillar bra mycket mer än att sitta hyperfokuserad framför svåra låtar. Ser inte poängen med det. Visst, det blir säkert jävligt kul när man blir grym på det, och då kan man säkert i framtiden bli så bra att man kan lajja runt på medium-låtar också, men i fredags pallade ja helt enkelt inte satsa utan nöjde mig med att ha kul som fan. Sen håller ja me om att Creed är ett jävligt schysst band.

2007-12-02 @ 13:56:53
Postat av: P-A

Härlig kväll i måndags. Rock'n roll, bärs och hotta brudar.

2007-12-03 @ 09:10:05
Postat av: Kvistrum

hahaha till
- özcan
- kolla väsbybon
- flemmans överanalys av guitar hero

2007-12-03 @ 10:44:40
Postat av: Tobbe

Hahaha Flemman - PAJAS

2007-12-03 @ 10:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback