Bland kända ansikten och en mäktig film

Veckans Lista!

Veckans Happening: Julfesten på Fabben
Veckans Bästa: Jullov
Veckans Sämsta: Tanten vid Solna som inte vet va uppsikt och blinkers är.
Veckans Jobbigaste: Sjuk när jag verkligen behövde va i plugget. Tungt
Veckans Citat: "Det är vi som är Hammarby!" Antas Anterud 21/12-07
Veckans Film: McÅhly The Movie
Veckans Låt: Peter - Asshunter

Sista veckan innan lovet brukar ofta betyda att man börjar slappna av mentalt och mest försöker sitta av tiden tills det ringer ut och man får jullov. Ofta brukar det då va extrajobbigt eftersom man ofta har en massa inlämningar och prov just den veckan som man måste plugga till.

Den här gången var det inget undantag och jag lyckades till råga på allt bli sjuk under söndagkvällen. Men jag kände först att jag inte kunde skippa något i skolan den här veckan så jag hasade mig iväg trots feber i måndags för att försöka genomlida hela dagen vilket jag också klarade utan större problem. Det var bara i slutet av dan jag kände att jag började bli yr. Men det gjorde det bara skönt att komma hem till sin varma säng och linda in sig i täcket och en filt och sen sova gott.

Sen blev det att jag sov mer eller mindre tills tisdagkvällen. För den dagen klarade jag verkligen inte av att ta mig till skolan. Så enkelt va det med det. Men under kvällen där började jag känna mig lite piggare så jag bestämde mig för att åka till skolan nästa dag. Jag behövde ändå hämta lite grejer.

Det blev en ganska kort skoldag för min del där jag egentligen bara kollade på en stund då de andra spelade fotboll i A-hallen. Mer hann jag inte med för sen åkte jag hem och vilade tills dess att jag kände mig helt återställd. Sen var det dags att börja plugga då jag hade två prov dagen efter och dessutom behövde jag avsluta en novellanalys vilket inte va det lättaste. Jag och morsan försökte tillsammans komma på en bra text men det blev typ att det spårade ur totalt så jag ringde Tobbe så fick han hjälpa mig istället och då vart resultatet helt okej.

Sen färdigställde jag resebroschyren till Infon där jag lånat det mesta av materialet från Tobbe. Men det är sådana nödlösningar man får ta till ibland och den här gången hade jag verkligen ingen tid för annat. Så jag hoppas att det går vägen ändå. Annars kan det bli svårt. Men det får jag i så fall ta efter lovet. Jag slocknade sen med Naturboken i handen efter en ganska hård kväll med mycket pluggande.

Men trots det så kändes det bra på båda proven i torsdags. Visseligen hade jag lite problem med formuleringarna på naturen men jag tror ändå jag fick det mesta rätt. Och infoprovet va riktigt lätt om jag ska va ärlig så inga större problem där inte. Och de övriga lektionerna satt jag bara av och sen kunde jag äntligen ta jullov. Visserligen var det avslutning dagen efter men det behövde jag inte tänka på då.

Farsan kom och hämtade mig vid skolan då vi skulle in till stan för att fixa lite grejer. Jag slog mig ner bakom ratten och körde mot station där vi skulle hämta upp Crille. Jag passade på att ge Sam en välförjänt skjuts hem också innan vi hämtade upp en lite förvirrad grek vid Flasses.

Jag styrde sen bilen ner på E4an men det dröjde inte länge innan vi stod nästan helt stilla på grund av en massa köer. Men det var bara att bita ihop och krypa runt där ett tag. Om inte annat var det ju bra träning inför uppkörningen.

Vi svängde sen av i Solna där ytterliggare passagerare skulle hämtas upp. Den här gången var det min kära syster som skulle in i bilen så bort från motorvägen va det som gällde. Däremot försvann inte trafikkaoset och på vägen ner mot Råsunda höll det på att gå riktigt illa. Jag ligger där helt lungt i min fil och kör och helt plötsligt så svänger en kärring ut framför mig utan att på något sett ge tecken för det. Jag lyckades parera undan bilen och bromsa och på så sätt undvika en smäll men va hon höll på med det vet jag inte. Antagligen kom jag i döda vinkeln eller nåt men lite uppsikt måste man väl ändå ha.

Men vi överlevde och stannade till vid Solna Centrum där jag intog några Chicken Burger. Det satt inte helt fel om man säger så. Och sen bar det av ner på Essingeleden för att åka till Årsta. Lämna av syrran va det som gällde och smidigt gick det den här gången. Det va skönt att slippa det värsta köerna måste jag säga.

Sen blev det av in till götgatan där jag lämnade över bilen till farsan så han kunde göra det han skulle. Jag och Crille skulle nämligen ut på julshopping med allt va det innebär. Och eftersom vi stannade precis utanför Skatteskrapan så tog vi oss en titt på deras nyöppnade galleria vilket va riktigt fräscht om jag får säga det själv.

Vi tog sen tuben in till city och mötte upp Anton och Thomaz och styrde sen stegen ner på stan via Lush och en del affärer. Jag fick tag i en parfym till morsan men däremot var kartaffären stängd. Litet bakslag blev det ju definitivt men inget jag tänkte sura ner mig för. Istället hängde jag på de andras hets. Thomaz hade lite problem med att köpa underkläder till sin flickvän så han lät Crille göra det istället. Och det gick ju bra det också

Och efter några timmar i vinterkylan började vi röra oss hemåt men bestämde då också att vi kvällen till ära skulle dra upp till G-salen och lira lite. så vi ringde Victor och fick med oss honom också. Jag åkte sen hem och tog det lungt en stund. Sen packade jag ihop lite grejer och rörde mig bort mot torget där de andra väntade.

G-salen va lika underbar som alltid och inuti spelades det drömfotboll. Och det bästa med allt var att vi fångade det mesta på min kamera. Något vi senare under veckan skulle ha en väldig nytta av. Jag måste förövrigt säga att de gänget som va där i torsdags, det är då det blir som bäst spel. Inget ont om er annat men en del av er har en förmåga att hellre sitta och snacka än att spela och i G-salen ska det va fullt ös hela tiden. Så är det bara. Sen är det klart att man aldrig tackar nig till Lorrys vadrande fotsulor till gåfotboll heller. Bara det att han är där gör det mesta.

Men hem till mitt kära hem där jag och crille kollade lite på AIKs årsdvd. Fråga mig inte varför men det gjorde mig i alla fall riktigt sugen på Allsvenskan igen. Bara lite drygt tre månader kvar nu. LÄNGTA!

Det var ju givetvis tänkt att jag skulle på avslutningen i fredags men när jag vaknade kände jag mig riktigt seg. Så jag blev lättade när Tobbe skrev att han tänkte skippa den för då kunde jag vända mig om och enkelt somna in igen. Sjukt skönt var det verkligen. Och efter en liten sovmorgon åkte jag in till Sollentuna för att äta en god kebablunch med Tobbe. Vi drog sen vidare till Töjnan där vi bänkade oss framför 2005 års NT-show. Det va lite nostalgist att kolla på den då jag knappt minns nåt från det året. Men det va en bra show, inget snack om den saken.

Klockan tickade iväg som alltid och jag bestämde mig för att sticka till stan föratt ifxa kartan till farsan och jag va väl inte där mer än i 25 minuter. Jag fick det jag ville och rörde mig sig hemåt igen för att göra sig iordning inför kvällen. En kväll som skulle innebära julfest på Fabben. Sånt tackar man ju inte direkt nej till.

Så jag duschade och fixade till mig, fick även i mig ett par korvar. Och precis när jag höll på att blanda till en grogg att ta med så ringer Nicke på dörrklockan och det var dags att röra sig till Jolt där det va förfest. Det visade sig också att Alex Nybacka var där och det va inte igår man såg det ansiktet måste jag säga. Men absolut trevligt var det. Och några bira senare va man riktigt taggad på att dra ut så vi rörde oss ner mot Centrum och fick även sällskap av Degerlund och Tobbe Lundsten. Alltid trevligt. Vid Fabben väntade en ganska seg kö men förutom att det va kallt var det rätt kul för att det va så många man kände som man inte träffat på år och dar.

Och väl inne i discomörkret dök det upp ännu fler ansikten. Bland annat stötte man på Limpan och Antas där inne och Antas är ju bara för skön den snubben. Jag står där och är upptagen med min lilla dans och så får man ett slag i ryggen. När man sen vänder sig om står Antas där och jag hinner knappt hälsa på honom förrän han brister ut i "DET ÄR VI SOM ÄR HAMMARBY". Jag bara garvade men det lät otroligt kul.

Annars var det så det flöt på under kvällen. Jävligt kul hade jag det i alla fal. Men framåt tretiden så började det räcka med dans så jag gled med nån tjej på efterfest i Sigma där jag också stannade för natten. Så kan det gå men sånt händer. Det va i alla fall skönt att slippa ta sig hem sådär tidigt på morgonen även om jag den här gången hade sluppit nattbussar.

Igår var det lördag och då var det bara att ta det lungt för att överleva biverkningarna från festen i fredags. Men jag kollade lite på den underhållande matchen mellan Arsenal och Tottenham och det satt inte helt fel. Jag hade även sällskap av Crille större delen av dagen och det tackar man ju aldrig nej till. Det blev sen en pizza framåt 7-tiden och sen kände jag mig på G igen. Så mycket på G att jag var taggad på G-salen. Så vi samlade en del Boys igen och drog upp men tyvärr va det låst med över(under)låset så det var bara att vända hem.

Men det gick ingen nöd på oss då vi så smått började försöka klippa ihop en film från allt material vi fick i torsdags. Och när vi väl kom in i det hela så va det så kul att vi inte slutade förrän vi hade vår första film klar. Om jag får säga det själv är jag oerhört nöjd med resultatet. Och innehållet håller ju hög klass i sann Boysenanda. Ni får hålla ögonen öppna för så fort vi fått lite mer material så släpps det fler filmer. Lita på det.

Idag har det återigen varit lugnt. Har inte gjort vidare mycket mer än att kolla på lite fotobllsmatcher och fixat lite med julklappar. Visserligen städade jag mitt rum men det pallar jag inte skriva så mycket mer om här. Men en lugn och skön dag helt klart och nu väntar ju bara några timmars sömn och sen ere julafton. Jag bangar verkligen inte det. Nu ska jag bara slå in några klappar och sen är det godnatt. Vi hörs igen lagom till nyår. GOD JUL!

PEACE!


Kommentarer
Postat av: Patsouras

säger ju bara MacÅhly the movie , kan inte bli mäktigare !
äntligen har man fått spendera lite tid med dig! , känns så oerhört skönt och viktigt !

2007-12-24 @ 17:14:13
Postat av: Flemström

Kan ju inte göra annat än å hålla me herr Patsouras, som verkar va en helt klart vettig filmkritiker. McÅhly va klockren, mer sånt! Däremot har ja inte fått äran att spendera lika mycket tid me dig som ovanstående herre fått, men det är väl förståeligt, man kan ju inte klona Jesper i två.. Får bli ändring på den saken framöver :)

2007-12-29 @ 23:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback