Bland uteliv och inomhusupplevelser

Veckans Lista!

Veckans Happening: Utekvällen igår.
Veckans Bästa: Händelserik vecka. Sånt gillar vi.
Veckans Sämsta: Lite sjukdom spelade in. Mindre roligt
Veckans Jobbigaste: Väntan på körkortet. Vill ha nu!
Veckans Citat: "Nej den här gubben går vi inte på!" - NT-showens manusförfattare 9/12-07
Veckans Film: American Gangster
Veckans Låt: Miss Blue - Vincent

Jag klagar ju alltid på att veckorna rullar på i ett alltför snabbt tempo och den här veckan är knappast ett undantag. Jag förstår ibland inte hur tiden bara rusar iväg innan man ens hinner blinka och så sitter man där på söndagkvällarna precis som vanligt och känner att ångesten inför ännu en skolvecka kommer krypande. Men istället för att sitta här och klaga på att mitt liv rusar förbi så ska jag stanna upp och titta tillbaka på veckans påhitt och vid en snabb återblick har jag hunnit med en hel del måste jag säga. Och det är alltid kul och då kan jag ju dessutom fylla det här blogginlägget ganska så enkelt utan att jag behöver svamla ihop en lång text som Tobbe sen vägrar kommentera. Jag vet i och för sig inte hur han ställer sig till sin lilla strejk nuförtiden men jag kan ju i alla fall hoppas att han tar sitt förnuft till fånga och börjar kommentera hans favoritblogg igen.

Men till veckans upplevelser där vi inleder med va hela veckan handlat om i skolan. NT-veckan inträffar ju som bekant en gång om året i skolan och det är för alla intagna en ganska speciell vecka. När man kliver av bussen på måndagmorgonen så får man direkt en NT-tidning inkörd i revbenen av någon i en blå overall eller ett par neongula byxor. Sånt är livet liksom.

Sen när man väl är inne i skolan så ser man inte längre de trista tråkiga väggarna. Istället ser man ett stort antal väldigt färgglada a4 med budskap som pryder skolan under hela veckan. Så hela måndagen går man där och läser på lapparna om skämt om det mesta. Och sen avslutas det hela med en stor show på fredagen. Det är en väldigt fin tradition här på Rubban.

Men jag måste säga att hela NT-grejen tappade sin glans efter förra årets rubriker i tidningarna. Efter bland annat Aftonslaskets skandalrubriker  har man fått dragit ner på allt det som NT-showen faktiskt står för. För det första fick man inte strippa i år vilket naturligtvis är ett bakslag i sig men det värsta va nog att man inte längre får driva med programmen. Det är ju det som hela tiden har varit så otroligt kul med NT-showen. Sen har det ju alltid varit lite prestige mellan N och T när det gäller vilka som gör den bästa showen. Men i år hade man slagit ihop sgi och bara gjort en show.

Men det jag egentligen ville komma till va att med alla dessa nerskärningar och ändringar skulle showen knappt va sevärd men jag blev i alla fall motbevisad för dom hade fixat ihop en riktigt bra show. Som Tobbe säger så dog NT-showen förra året men det som ersatte va långt ifrån en besvikelse. Jag hade i alla fall kul under den dryga timmen i Aulan. Så jag har inget att klaga på. Jag måste förövrigt säga att killarnas duschdans va det bästa på showen.

Men NT är ju inte allt här i världen och den här veckan är det bara en av alla grejjer som har fått uppdraget att förgylla min vardag. I måndags var det återigen dags för ett hockeyderby och eftersom Tobbe just den dagen fyllde sina 18 år så bjöd jag med honom på en helkväll på Hovet. Efter en pizza på The Penguin så rörde vi oss mot Hovet. När vi sedan letade efter våran ingång så höll vi nästan på att hamna mitt i rusningen av mobbarna som ville slåss. Men polisen hann emellan som tur va. Men man blev lite chockad först när typ hundra svartgula huliganer kommer rusande mot den riktning där man själv står. Men nån gång ska man ju uppleva det också och det fick mig i alla fall lite mer taggad på matchen än vad jag hade varit i skolan.

Väl inne på hovet intog vi våra sittplatser och vi va väl bland dom enda som valde Bajens sittplats den här gången. Vi fick i alla fall sällskap av Sebbe och Mackan och efter en stund kom även James och Sebbe Andersson dit. Måste säga att det va kul att stöta på Sebbe Andersson. Det va inte direkt igår man fick se den mannen så det bangar man inte på.

Sjävla matchen var väl ingen större höjdare men det va rätt skön stämning där inne där båda lagen idag hade rätt okej klackar. Gnagarna vann väl i antal och med hjälp av deras trumma också topparna i ljudvolym. Jag tyckte ändå bajarna höll en jämn nivå matchen igenom för att till slut ta över totalt. Det va väl inte så konstigt när Bajen gjorde 3-2 med en minut kvar och inkasserade sin andra seger i år.

Och jag säger bara det. Jag förstår mig inte på Bajen Hockey men det är jävligt kul att dom bara lyckas vinna derbyna. Jag undrar fan vad dom gör just i dom matcherna. Eller är det gnaget som alltid underskattar. Eller hur fan är det. Jag har ingen aning. Men en sak vet jag. Bajen och hockeyderbyn är en bra kombination. Så jag hoppas dom kan stanna kvar i allsvenskan så man får uppleva fler sådana här drabbningar.

Sen va det självklart klockrent när hela laget och klacken tillsammans efter matchen stämde upp i gemensam sång. "Fattiga Bajen, Ja vi e fattiga Bajen..." Jag har alltid gillat självironi och det är nåt som vår kära klack i alla fall besitter.

Från hockeyn smiter jag över till nåt helt annat och det är vår helkväll bland stockholms gator och klubbar. Jag vaknade rätt sent igår och kände att jag behövde göra nåt för att inte känna att helgen slösats bort. Så jag hetsade iväg några sms och undrade vad folket tänkt göra med den här lördagskvällen. Jag gissar att herr Fröberg blev ganska förvånad eftersom jag aldrig brukar vara på när han kommer med sina sms. Men idag så ville jag och han skulle tydligen ut på krogen. Så jag hetsade Flemman en stund som till slut bestämde sig för att hänga med och en stund senare hade även Martin bestämt sig för att joina oss.

Men innan vi kom så långt så blev det av till torget för en pizza med Ludde Z vilket aldrig sitter fel. Men sen började jag ladda upp ordentligt inför den stundande utgången. Flemman hetsade nästan för mycket där ett tag så till slut gav jag vika och lät han komma ut till Väsby. Men jag tror han hann va här i ungefär tio minuter innan det var dags att sätta sig på tåget söderut. Jag träffade en ganska glad och förfriskad Lasse nere vid perrongerna och han praktiskt taget slängde sig i famnen på mig. Men sen fick vi knata genom halva tåget för att möta martin som satt där med nåt annat gäng.

Men till stan kom vi rejält taggade och där stötte vi på Mackan och Jonas som vi skulle ha sällskap med till Club Toxic. Men tydligen så hade det varit dåligt drag där så vi bestämde oss för att ta en chans på Claras istället. Men när vi väl kom dit väntade en lång kö och vi hade inte åkt hit för att köa hela kvällen. Så vi drog oss tillbaka mot Tuben för att låta Martin styra oss till det stället där hans kusin härjade. Det visade sig vara ett av kvällens stora misstag. Inte nog med att vi först åkte för långt. Sen så irrade Martin mest runt vid Rådmansgatan så vi sket i det, drog honom därifrån och bestämde oss för Chaplins på Kungsgatan istället. Och där kom vi in.

Det va väl inge vidare drag där heller men efter några bira kände vi oss rätt taggade på karaoke så va grabbade mikrofonerna och drog loss i Sommartider. Det va väl meningen att vi skulle köra Vintertider men det blev inte så av någon anledning. Men sen körde vi även Sweet child of mine. Jävligt skön.

Helt plötsligt hade även Martin försvunnit och jag har ingen aning om vart han tog vägen. Vi andra slog oss då ner på Donken en stund inna vi kände för att börja tänka på refrängen. Jag och Flemman tog oss tillbaka till Centralen och catchade första bästa buss som visade sig vara 697:an. Egentligen borde jag ju väntat på donken eller nåt istället för att åka till Sollentuna och frysa. Men jag träffade Mackan på bussen precis som alltid nuförtiden så vi hade sällskap. Träffade på Sebbe Karlsson och nån tjej vid Sollentuna och vi tog lite bussar fram och tillbaka för att vänta på 98:an. Så vi hade inte tråkigt i alla fall.

På 98:an träffade vi även på Mia som va i full gång med att bli uppraggad av en fyrtiotaggare. Men vi räddade henne därifrån och snackade om det mesta på vägen hem som inte är en liten resa eftersom den där helvetesbussen ska runt överallt. Men hem till sängen kom jag strax efter fem och då somnade jag riktigt riktigt gott kan jag lova. Som vanligt en heltrevlig kväll med skönt sällskap. På torsdag är det dags igen då det är NT-festen på Claras. Det verkar som en hel del folk ska dit så jag bangar inte. Det va jävligt kul att man träffa på så många man kände också. Det är typ halva grejjen med att dra runt sådär. Och när det gäller Chaplins så va det inget vidare drag där men det blir ju inte bättre än vad man gör det till och då tycker jag ändå vi drog upp stämningen så länge vi va där.

Onsdagen den här veckan betydde bio med Tjomp och Anton. Vi drog in till Sergel och kollade American Gangster som va riktigt bra. Maffiafilmer är fan sköna filmer oftast och med bra skådisar sitter det inte fel nånstans. Men det va inte så mycket mer vi gjorde den kvällen förutom just filmen. Men det är alltid trevligt att dra på bio. Jag lär ha slagit mitt biorekord det här året i alla fall. Tror jag är uppe i kanske 15 eller nåt och då har jag inte räknat med dom tre jag ska se på onsdag. Men det e kul och gå på bio så varför inte.

Idag var det Snappers-match igen och vi motade tillbaka Vittra när slutresultatet skrevs till 8-4. Sebbe var dagens poängkung med sju pinnar men det berodde till stor del på att han snodde de mesta av de flestas speltid den här kvällen. Men det verkar inte finnas så mycket att göra åt det längre. Snubben vägrar ju bry sig om vi andras speltid. Jag får försöka snacka med honom igen nån gång. Men jag vette fan hur. Och för att tillägga nåt om matchen kan jag säga att jag återigen stänkte in en balja. Så efter halva inomhussäsongen har det blivit 14 poäng från min fot vilket jag absolut ser som godkänt.

Halkbanan är nu också avklarad. Den fixade jag på Väsby Driving Ranch i onsdags. Åkte väl dit vid åttatiden på morgonen. På vägen dit i bilen fick vi se en film om en kille som raceade genom Stockholm vilket faktiskst såg rätt häftigt ut även om jag inte riktigt förstår varför man visar den när man är på väg till ett ställe för att lära sig mer om risker och säkerhet när det gäller bilkörning. Men sånt överlever man.

Jag fick en rätt skön kille som partner för dagens övningar och vi hade rätt kul när vi sladdade runt där. Våran kommentator va riktigt rolig som satt och drev med alla från sitt lilla hus. Men det är fan så det ska va. Det blir ju alltid lite roligare på det sättet. Så nu är första steget mot körkortet avklarat och teoriprovet är inbokat på fredag. Så jag hoppas att jag kan klara det så är det bara uppkörningen kvar vilket jag vill göra så fort jag bara kan. Det känns som att jag kan det här med bilkörning nu även fast Linkan har svårt att tro det.

Jag vet inte hur långt det här har hunnit bli men jag börjar bli rätt trött på skrivandet faktiskt. Egentligen kände jag mig inte så taggad när jag började heller men det måste ju skrivas liksom. Men fan jag tror inte jag har så mycket mer att prata om den här veckan. Fast jag kan ju avsluta med lite notiser.

1. Martin och jag begav oss till Täby i tisdags där han skulle hämta ne miniräknare. Inget speciellt hände men en trevlig tur dit och sen hem till Väsby var det allt.

2. Fredagkvällen får inte glömma då jag fick umgås lite med Crille. Vi kollade på Ensam Hemma (JULKÄNSLA!) och spelade lite spel. Riktigt mysigt.

3. Skolan va inte så rolig den här veckan, mycket på grund av att jag var sjuk nästan hälften av dagarna

4. Har jag glömt nåt nu blir jag arg!

5. GOD NATT!

PEACE!


Kommentarer
Postat av: P-A

I söndags när jag vaknade låg det färska fralla från vårat hembageri på köksbänken samt Sportbladet. Farsan hade fixat ! - Det var vad du hade glömt att skriva !

2007-12-10 @ 09:09:41
Postat av: Usman

jag håller med tobbe , NT showen dog 2006
men okej det kanske inte var så värdelöst heller ,
PLUS: några skämt man garva åt ,
MINUS: resten

2007-12-10 @ 12:02:25
Postat av: Minkish

Hoppas Sebbe läser bloggen

2007-12-10 @ 13:03:59
Postat av: Patsouras

haha jag trodde du hade glömt skriva om våran fredag men den kom ju fram till slut ;) haha
MAKALEY KALKIN! haha så mycket julstämning , det finns även ett färskt inlägg från min sida att tillgåifall du får lust . puss

Postat av: Flemmis

Illa att sno det där NT-citatet ;) Ja publicerade ju min blogg två timmar innan ;) Sen glömde du ju att vi körde "Rock the night" på Chaplins också.. Det va ju typ den vi gjorde bäst ju :) 110 spänn imorrn te NT-biljett Jesper, så lovar ja att du får dina 30 :P Bra skrivet!

2007-12-10 @ 16:54:29
Postat av: Tobbe

Jag smygstartar. Naaajs!

2007-12-12 @ 00:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback