Förberedelser och Bajensnack!

Augusti har kommit med all dess prakt och det verkar som om det börjar bli lite sommar. Idaghar det faktiskt varit fint nästan hela dan. Helt otroligt. Men inte särskilt oväntat eftersom jag ska åka från det här landet på fredag. Då är det klart att det ska bli sommar som aldrig förr här hemma. Men men. Det lär ju ändå inte slå de glassiga dagarna i Turkiet där man kan flyta runt i poolen på en madrass med en drink i handen eller de sköna kvällarna då det är alldeles ljummet och det är liv och rörelse överallt. Så jag ångrar ju inte att det blev en resa och jag lär ju inte göra det heller.

På tal om det så var jag ute och åkte ite med morsan idag. Mest för att hon mår lite dåligt just nu så att jag fick ställa upp som chaufför. Men det gör jag så gärna så. Så vi åkte till Märsta och handlade lite. Bland annat så tyckte Mamma att jag skulle köpa nån form av tabletter som var bra ifall man fick problem med magen. Hon sa att man lätt kunde få det i Turkiet eftersom de har helt annan bakterieflora eller så. Men det skadar ju inte att ta med sig och känner man sig lite risig i magen kan det va skönt att få bort det så att man inte hämmas på resan.

Vi tog också en sväng förbi Arlanda och växlade lite pengar. Det är tydligen bättre kurs om man växlar på plats men eftersom vi kommer dit mitt i natten så kan det va bra och ha lite turkiska "lira" så att man inte står där strandsatt på morgonen. Jag trodde förövrigt att Lira va en sån där luta där en en krona va typ 10000 lira eller så men det visade sig vara 5 lira istället. Så det är ju skönt.

Så det är ungefär vad jag gjort idag. Sen nu på kvällen så återförenades jag med Ludde och Crille som varit borta senaste tiden. Eller ja Crille har ju vart borta mest hela tiden. Skönt att ha honom hemma efter nästan två månaders frånvaro. Och man tackar ju aldrig nej till att träffa Ludde. Men om ett par dar är det min tur att ge mig iväg så då får dom sakna mig istället.

Men jag hinner se Bajen-Malmö imorrn så det är ju skönt. Crille missar återigen en match. Denna gång pga träning och jag kan i och för sig förstå att han vill gå på den eftersom han missat en massa när han va i skåne. Men det är ju tråkigt att han inte följer med nu när det är toppmatch och det väntas bli fullsatt. Men jag får försöka låna ut kortet till nån och det ska väl inte va några problem. Sebbe hade tydligen köpt biljett redan men jag frågade Martin och om inte han vill så finns det säkert nån annan som känner sig taggad på lite allsvensk underhållning.

Underbart härligt att Bajen vann Intertoto-cupen också. Nu är det ju kval till Uefa som gäller. Det känns ju inte helt fel om man säger så. Hoppas på ett dåligt motstånd, typ Dunfermline eller nåt så vi tar oss till cupen. Där lär det i och för sig bli tufft eftersom vi kommer dit oseedade och troligen får möta nåt lag som Villareal, Bayern München eller Tottenham. Men det blir ju en utmaning det också.

Det va annars grymt tråkigt att det inte va någon allsvensk match på hela veckan föränn igår. Då var det nästan kul att se Kalmar-Gefle till och med. Fast nej så kul var det inte. Men det va en liten trevlig match mellan Kvastarna och GAS däremot och jag diggade speciellt Jankulovskis "utboxning" i eget mål och Gasarnas badbollstifo. Lite fantasi är aldrig fel.

Fan jag börjar få lite resfeber nu. Det känns så nära nu och därför så blir det mer och mer koncentration på det och egentligen pallar jag inte vänta mer. Vill bara packa väskan och ge mig iväg till Västerås nu. Men den som väntar på nåt gott liksom.

Jag har så smått börjat kolla på 24 igen. Så nu blir väl Tobbe glad. Det blev ett par avsnitt igår och jag gissar att det blir en del innan sömnen inatt också. Det är alltid trevligt och en bra serie är det ju absolut. Annars har jag fått introt till sjunde himlen på huvet. Den kommer och går asså och trots att jag inte orkar med den där serien lyckas jag alltid fastna framför det på dagarna. Annars är "The war at home" lite småkul och jag satt och garva med morsan och crille idag när vi såg det.

Jag fixade förövrigt lite solkräm idag. Solfaktor 10 borde räcka. Det får det lov att göra. Lite meningen är det ju att jag ska bli brun på den här resan och då kan man ju inte fjanta runt med alltför hög faktor. Men vi får se hur det blir helt enkelt. Men jävlar vad taggad jag e nu asså. Fick resebeviset/biljetten idag så nu är det också klart. Så nu är det bara att leta reda på passet, Packa väskan och ge sig iväg. Så otroligt kul ska det bli.

Men jag kanske ska hinna få lite sömn innan dess och klockan ska väl inte bli alltför mycket. Med tanke på att det blir några 24-avsnitt nu så kanske jag ska sluta skriva. Men vi hörs snart igen. Jag ska nog hinna få ner nåt inlägg till innan jag ger mig iväg.

PEACE!

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Ordna dygnsrytmen!

2007-08-01 @ 12:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback