Och nu står jag här, evigt kär!

Jag har försakat min blogg en hel del den sista tiden och den sensate veckan har jag inte haft tid över och när jag väl fått det har jag inte orkat ta tag i det hela. Men som vanligt på datakunskaptimmarna så får man alltid tid till just bloggskrivning så jag får fortsätta utnyttja det på bästa sätt.

Det roligaste jag har att skriva om den här gången är självklart GBG-resan i måndags och jag vet att jag nu kommer tappa hälften av mina läsare men faktiskt så skiter jag i det. Resan i sig va underbart rolig och händelserik men bara att få komma iväg och göra nåt och få ett uppbrott i vardagen va precis vad jag behövde.

Jag va länge otaggad på denna resa och inte ens dagen innan kände jag mig så värst uppspelt över det hela. Jag vet egentligen inte varför men det kändes bara inte så kul av någon anledning. Men det kändes lite bättre när Nicke lyckades få tag i en plats i sista stund. Flemman och Sebbe skulle visserligen med men nicke och jag är Bajenbröder sen länge tillbaka och självklart ska han va med för att fullborda gemenskapen.

Men måndagen kom och jag hade fixat lite bira till resan och satte mig tillsammans med herr Bonde på tåget mot stan. Flemman och Sebbe kom på tåget och vi färdades gemensamt till Gullmarsplan. Men där fick vi sen dela på oss då vi hamnat på olika bussar. Men vi rättade snabbt till problemet när dom flyttade över till vår buss efter första pisspausen.

Det va annars ett jävligt skönt gäng på bussen och det dröjde inte länge innan vi fått igång en skön stämning. Jag blev också av någon konstig anledning kallad för Jerry av hela bussen och självklart var det jag som fick starta sånger hela tiden. Men inte mig emot. Jag hade det grymt kul. Sen vart det dags för det klassiska matstoppet i JKPG där vi självklart stormade Donken. Nicke träffade någon tjej där som han snackat med ett tag så jag tog tiden till att äta mig ordentligt mätt. Sen bar det av vidare mot GBG och stämningen blev allt bättre. Det va bara Flemman som försökte sova men det lät vi honom självklart inte göra. Vi anlände till baksidan och fortsatte inne på The Score. Sen marscherade vi iväg mot Illevi. Det blev lite rabalder på vägen då en polisbil manglade en killes fot. Men vi nådde till slut fram och intog våra platser på läktaren en kvart innan matchen ungefär. Jag hittade en megasizeflagga och gjorde mig redo för tifot. Måste säga att den va rätt tung. Men skönt och få va delaktig på allvar.

Själva matchen var inget vi behöver ta upp här. Jag försökte röjja så mycket som möjligt istället och vad jag hört från andra så lyckades jag ganska bra. Sen väntade den långa hemvägen och det kantades till en början av att alla stog i mittgången på bussen och hoppade och sjöng. Den sången som fastnade i mitt hjärta e precis som rubriken säger.

När jag va liten höll farsan på Hammarby, Han tog mig hit, och nu står jag här, Evigt kär.
När jag blir gammal ska min som bli Bajare, Jag tar han hit, Sen så står han här, Evigt kär!

Vi stannade i JKPG på hemvägen också men jag stannade i bussen för att lindra min huvudverk. Ett par bajenbrudar va med och hade smart nog fått med dig en filt som jag använde där under pausen. Men efter ett tag hörde jag en underbart härlig sång utanför så jag stack ut för att kolla vad som försiggick. Det visade sig vara ett stort gäng bajare som dansade runt en stereo till nån skön ljudslinga. Kan inte med ord beskriva hur kul det va att alla verkligen stod och dansa där. Men låten och dansen hängde kvar resten av resan. Eller i alla fall tills de flesta slocknade vid Nyköping ungefär. Sen vart det ganska lugnt. Nån kille gasta om Rökpaus vart femte sekund och chauffören gnällde på att vi inte städade men annars va det ett lugnt och ganska slitet gäng som lämnade bussen vid gullmarsplan. Sen tog vi bussen och tåget hem till lugna Väsby igen. Sammanfattat en mäktig resa som inte går att förklara. Det va bara så sköna människor, skön stämning och roliga situationer hela dygnet.

Annars flyter livet på som vanligt. Crille och Jossan har definitivt brutit upp nu och det verkar som om Crille verkligen vill det nu. Jag snackade med honom för några dar sen och då lät det som att nu satsade han på det liv han hade däruppe och skiter i allt med skåne som bara får honom att må dåligt. Jag funderar på att göra desamma faktiskt. Men sen får vi ju se hur det går. Det är ju inte världens lättaste. Men jag skulle nog behöva en uppbrytning faktiskt. Men som sagt. Vi får se. Starkt av Crille iaf att bestämma sig öfr det. Hoppas det blir lite mer jag och han nu like the old times. Skulle verkligen inte banga på det.

Nu ska jag skriva dagbok på datakunskapen så att Ragge ser vad jag gör. Ikväll blire annars Råsunda och AIKs uefamatch. Sen hoppas jag att Bajen skräller i Braga även om det ser mörkt ut. Men vafan, oavsett vad som händer så...

....står jag här, EVIGT KÄR!

PEACE!

Kommentarer
Postat av: Flammerboy

Mäktig avslutning, där fick du verkligen till det :P Skitbra skrivet, vilken jävla resa det var asså.. Bara en grej jag vill anmärka på. Mitt försök att "sova" var p.g.a. den otroliga huvudvärken ja hade, så ja försökte chilla lite. Men det gick ju som sagt sådär... Dagens tips: Bajen - Braga 0-0

Postat av: Jenny

Jaha.. det var ju också ett sätt att få reda på det... Men är det vad du vill kan jag ju inte hindra dig i vilket fall. Jag trodde dock vi hade det helt ok som vänner..

2007-10-04 @ 19:50:38
Postat av: Anonym

Bra skrivet jeppää, och flemman kommer med sådant skitsnack, "ont" i huvet va? ajo säkert, din otaggade jävel ;) nej men skitkul resa, och e så jävla glad nu i efterhand att jag kom med..
Christer Pettersson *Pang* *Pang* --- All makt åt tengil vår befriare..

2007-10-05 @ 22:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback