Derbytankar!

Jag sitter här på min Datakunskap och har bara allmänt tråkigt. Ragnar vår kära lärare har stängt av Internet så nu har man verkligen ingenting att göra. Så jag får väl försöka uppdatera bloggen istället via Word och det är alltid något.


Det va derby igår. Jag måste säga att jag hade en sjukt bra känsla i magen innan matchen. Det kändes verkligen att vi skulle vinna igår och det gjorde att jag aldrig kände mig nervös. Och en kvart in i matchen kändes det bara bättre för då hade vi spelat ut AIK sen avspark ungefär. Och sen kom Eguren, 1-0, och ett jävla måljubel och det gjorde ju inte saken sämre.


Men sen hände nåt. Någon form av kollektiv kollaps i Bajenled inträffade för AIK hade plötsligt allt spel och på läktaren va vi underläge även fast vi ledde matchen. Och i andra halvleken va det bara ännu värre och 2xValdemarin senare så var vi i underläge även i matchen. Så det va inte kul att lämna Råsunda och jag va helt sjukt förbannad på allt och alla när jag gick mot Solna station. Men sen släppte det och jag kände mig ganska nollställd igen. På nåt sätt känns det alltid enklare att förlora när man förtjänar det och AIK va bättre igår på alla plan så det är inte så mycket mer att säga om det än att det är tråkigt. För första gången på fyra år förlorar vi Derbytabellen men man kan inte alltid vinna. Och vi är ju trots allt fortfarande vackrast!


Men snart väntar ju Ellos borta som vi planerat hela säsongen men jag börjar bli riktigt otaggad på den matchen. Dels för att jag egentligen inte har råd. Jag kommer att behöva låna ihop till den matchen och jag pallar fan inte med några skulder. Dels är det för att det inte gäller nåt längre. Vi är fast i mittenträsket och det spelar ingen roll hur det går mot Ellos. Och sen är det ju AIK-DIF samma dag och den här gången vill jag verkligen inte missa det för det kommer att bli så jävla grymt. Det är ju typ seriefinal och allt. Så jag måste typ snacka med Nicke och Flemman och säga som det är. Hoppas att dom tar det på rätt sätt. Och sen har vi ju en gratisresa till GBG borta och då känns det bättre att satsa på den. Men vi får se.


Nu funkar Internet igen så då tar jag en paus från det här. Det får bli ett rätt hastigt inlägg men det funkar det också.


Jag återkommer snart med annat.


PEACE!


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Glöm inte att ni fick -3 i förra årets derbytabell, så den vann ni ju inte heller.
Sen AIK - DIF, OJOJOJ! Årtiondets största match vågar jag påstå, där en förlust betyder så oerhört mycket. Förlorat derby, förlorat SM-guld till värstan fienden, evig sorg i princip. Nej den matchen kan förändra mitt liv.
Vem fan är Erkan Zengin?

2007-09-04 @ 15:08:27
Postat av: Jerre

SNARK SNARK SNARK, Sluta skyll på det där. Det har inget med resultatet att göra..okej om vi hade vunnit med 1-0. då hade jag inte sett det som seger utan som en 0-3 förlust. men själva poängavdraget va hade ju inget med själva derbyna att göra utan för att Bajenfansen betedde sig illa!
Se till att vinna den i år istället!

2007-09-04 @ 15:15:46
Postat av: Flemman, stolt bajare

"Och vi är ju trots allt fortfarande vackrast!" ... Det var ju det jag försökte förklara när du höll på å gnällde på allt och alla. Visst skämdes man som fan, men i slutändan är man ju fortfarande lika stolt att va bajare. Vi är ju ändå Bajen, liksom. Skit i tabellen å allt sånt, som du ju vet. Och vad gäller Elfsborg borta vettefan om ja heller har råd egentligen. Jag tycker vi satsar rejält på Göteborg istället, jag kommer nog ändå inte ha tid att dra te både Borås å GBG ändå, som mitt liv sett ut senaste tiden. Vad ja behöver e fan några dagars riktigt jävla chill... Men nog om mig, det e ju din blogg ;P

2007-09-04 @ 18:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback