Even though I pretend...

Hej igen. Dags att blogga lite. Det blir lite allt möjligt precis som vanligt. Först lite depp som bara måste ut just nu.

Ibland saknar jag dig så otroligt mycket Jenny. Vissa dagar känns det inte alls men så ibland så vill man bara slita ut sitt hjärta för att det gör så ont. Jag vet inte varför det är så här till och från och jag hatar det men det finns inget ajg kan göra åt det.

Och  sen när man sitter där och bara tänker tillbaka på den tiden där man va så lycklig så blir allt bara värre. Så man försöker koppla bort det genom att sätta på lite musik för att tänka på nåt annat. Men givetvis så känns varenda låt så jävla träffsäker på precis det man känner att man bara inte orkar lyssna på dom. Bara idag så hade jag igång mitt iTunes och helt spelas "Never had a dream come true" med S Club 7. Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på texten utan mest tyckt det va en bra låt. Men nu när jag verkligen lyssnade så insåg jag att precis varenda mening passar så sjukt bra in på vad jag känner de här stunderna. Så sitter man där och lyssnar på låten smärtan växer inuti kroppen. Så man byter låt. Nej men då kommer "So Sick" istället och den stämmer ju nästan ännu bättre in på den frustrationen de här känslorna för med sig. Och visst är det så. Jag är så trött på att innerst inne hoppas att allt ska bli bra igen även fast man vet att det bästa är att bara glömma allt. Och precis som jag skriver så är jag trött på alla sånger som bara påminner mig om dig och allt sånt och ändå kan jag inte släppa taget. Det går inte och jag vet inte vad jag ska göra. ÅÅÅÅÅH!

Men men. Jag och mitt gnäll. Jag borde faktiskt uppskatta det roliga istället. Jag önskar att jag kunde göra det mera än vad jag gör nu. För visst har jag en del roliga saker att se fram emot.

Som på måndag är det ju det stora mäktiga derbyt mellan AIK och Djurgårn och jag ska trots mitt Hammarbyhjärta gå på matchen mest för att man inte vill missa den här matchen med all prestige och sånt. Så jag bestämde mig tidigt för att gå med Linus och Martin och stå på den blåblåa sidan. så jag fixade biljett och allt va klart. Men sen var Martin tvungen att sälja sin biljett för att han skulle till England så jag bestämde mig för att sälja jag med och köpa en på AIK-sidan istället. Skälen till detta är många men dels för att AIK har hemmaplan och kommer ha minst 85% av publiken på sin sida. Dels för att AIK har en ordentlig läktarkultur. DIF:s allsång på skansen-stil är inte lika kul. Och dels för att oavsett hur jag vrider och vänder på det så hatar jag DIF mer än AIK. Så det blir norra i derbyt. Fick tag i en biljett idag. Och jag sparade en hundring på hela affären dessutom. Så det känns ju bra.

Sen med all sannolikhet så blir det en liten Eurotrip på höstlovet. Jag va taggad på att åka nånstans och nämde det för farsan så vi började diskutera lite allt möjligt. Först pratade vi om Paris och möjligtvis Berlin på samma resa men nu har vi utvecklat det hela så om bara lite detaljer löser sig så kommer vi väldigt snart boka in följande lilla resa.

Vi startar i Paris där vi då tilbringar några dagar. Det tar ju misnt två dar att hinna se det viktigaste och jag vill verkligen se en del av Paris. Jag vet inte vad som lockat mig men jag har alltid varit taggad på just Paris. Så det bli säkert jätteskoj. Sen hade vi tänkt hyra bil och bila ner till sydkusten och rivieran. På vägen kanske vi tar en sväng förbi Genéve. Om inte annat så är det för att man får ytterliggare ett land på listan där man varit. Sen fortsätter vi genom Alperna in i Italien och upp till Venedig. Och slutligen ner till Rom där vi avslutar med ett par sköna dagar. Jag är grymt taggad måste jag säga. Det är verkligen en chans att komma bort från allt tänkande och tristess och bara ha en skön semester. Och så lite trevligt att få umgås med farsan också. Det är inte helt fel.

Annars är allt ungefär som vanligt. Veckorna går utan att det händer så mycket. Måste verkligen börja dra ut mer på helgerna och se mig omkring. Det är svårt att få med folk bara. Lite synd faktiskt. Men nästa helg är det iaf fest hos syrran. Då blire åka av. Haha. Nej men det blir nog kul.

Men sen har jag inte så mycket att säga. Ha det bra!

PEACE!

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Inatt ja drömde något som
jag oofta drömt förut
Jag drömde vi tog SM-guld
Å djurgården åkte ur!
Festa lugnt - Det är ju turnering dagen efter! /Coach

2007-09-23 @ 13:18:37
Postat av: Jenny

förlåt... jag vill inte att du ska må dåligt <3

2007-09-23 @ 22:10:08
Postat av: Kvistrum

Kul att du får ut å röra på dig, men synd att du går om mig på Cities I´ve Visited!

2007-09-24 @ 10:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback