Hole Hour Bloggination!

Här sitter man i datastugan och har hål. Har väl redan kollat runt på alla vettiga sidor som känns nödvändiga så nu finns det inte så mycket mer att göra än att få ner ett litet blogginlägg som jag som vanligt inte kommer fylla med nåt särsklit vettig, utan bara allmänt om vad som händer och så vidare. Det ska i alla fall inte bli nåt deppigt för jag är inte på det humöret just nu.

Men var ska man börja för att sammanfatta den senaste lilla veckan i mit högintressanta liv. Kan väl inleda med att säga att jag kommit igång med träningen iaf. Tobbe skickade ett träningschema som han fixat åt sig och jag bestämde mig för att gå efter det också. Så än så länge har det blivit en lång joggingtur runt kyrkan, lite fys och sen gårdagens intervaller.

När det gällde intervallerna så körde jag gamla Runby stilen med Trappan x10, Kvarteret 3x2 varv och slutligen Svarta Backen x10. Det va riktigt skön träning men jag måste säga att det tog på krafterna ordentligt. Jag va ganska mycket mer vältränad förut än vad jag är nu men det är därför jag börjar igen så att jag är redo för spel nästa säsong och även till nästa sommar så man orkar hitta på lite saker. För det stärker ju en mentalt det här också. Speciellt eftersom jag gör det själv utan någon press från någon annan. Så klarar jag det tuffa programmet så är jag fan nöjd med mig själv och jag hoppas att jag kan hålla i det.

Helgen var annars lugn som vanligt även om jag hittade på en del saker. I fredags efter min deppiga lilla stund så kom Ludde och Crille förbi och vi hade en helkväll med chips och youtube-filmer, precis som vanligt. Men det är sköna grabbar asså. Alltid sjuka idéer för sig men jävligt skoj va det i alla fall.

Lördag och dags för Bajenmatch igen. Kändes faktiskt som det va sjukt länge sen man fick åka till Söderstadion. För det har ju typ bara varit matcher på Råttis det här året känns det som. Inte så kul faktiskt. Men det va skönt att va hemma igen även om publiksiffran va pinsamt låg. Sämsta publiksiffran det här årtusendet. Och matchen i sig va bara allmänt sjuk. Första 20 va sjukt sega och det hände inte mycket förutom en nick i ribban av bajen. Sen blev det åka av åt båda hållen. Bajen tog ledningen och allt kändes lugnt. 5 minuter senare va det helt omvänt efter patetiska ingripanden i backlinjen. Hammarby vände sen tillbaka det hela innan Gefle kvitterade innan halvtidsvisslan. Verkligen fel match att bli målfest i. Andra halvleken va ingen höjdare men 4-3 blev det när Paulinho fullbordade sitt hattrick. Så det blev en rätt skön eftermiddag. Sjuk men skön.

Och det visade ju sig att vi tog in två poäng mot alla topplag. Alla kryssade ju skumt nog. När till och med DIF kryssa hemma mot Trellet så inser man ju hur sjukt ologisk Allsvenskan är i år. Men för tillfället va det ju bra för oss. Säger inte att vi har chans på guldet. Då ska verkligen alla resultat gå med oss. Men man vill ju spela i Europa nästa år också så en tredjeplats skulle inte va fel och det känns inte helt omöjligt. Sen är det iofs ganska tufft schema kvar för Bajen men då har man i alla fall nåt att spela för.

Annars är det ju Uefacupen som gäller på torsdag när man ska ut till betongklumpen igen och se Bajen - Braga. Tror inte Bajen tarsig vidare men man kan ju hoppas att dom får med sig ett bra resultat hemmifrån iaf. Och det kan nog bli trevligt på Råttis. Man vet ju aldrig. Hoppas på en okej publiksiffra. Vi borde ju slå den vi hade i lördags iaf.

Måste säga att Väsbyligan börjat blivit rolig på allvar igen. Rivaliteten mot de andra topplagen har vuxit sig starkare än nånisn och pajkastningen pågår för fullt. Men det är så det ska va. För än så länge har ja inte tröttnat på den där ligan och som det känns nu så kommer jag va taggad ett bra tag till.

Imorn är det Rudbeckscupen och vi ska försvara våra svarta färger innanför Rudbecks väggar. Vi får som vanligt tufft motstånd men när vi är som mest pressade, Det är då vi är som bäst. Visst är det annorlund inomhus och det gick inte alltför bra förra året men jag vet att vi är bättre nu så vi ska ha en bra chans. Regerande mästarna Sam-laget är alla livrädda för och jag har aldrig förnekat att dom är bra. Men grejen är att vi också är bra. Bättre än vad vi ofta tror. Vi spelar efter våra resurser och gör det bra. Det är fan ingen slump att vi tagit tre pokaler och där vi inte tagit medaljplats så har vi åkt ut mot regerande mästarna i två stora cuper. Skitsnack att vi är dåliga. Jag lärde mig efter KIF-matchen att lika väl som man inte ska underskatta något lag, så ska man inte överskatta något lag. Men vi får se hur det går. Men som kapten för laget i den här cupen går jag ut och säger att målsättningen är Guld. Allt annat är bara fegt att tro. SNAPPERS IS HERE, BEWARE

Det blev bio i söndags föresten. jag kände att det var dags att spendera lite tid med min kära mor så vi åkte in till Söder för att se The Bourne Ultimatum. Jag hade presentkort på Astoria så jag tänkte att det var dags att utnyttja det. Men Astoria har ju gått i konkurs och dom vägrar ju va schysta på SF. Så vi åkte in till city istället för att kolla om det funkade där. Men det gjorde det såklart inte så vi fick köpa biljetter med vanliga kontanter. Det blev Rigoletto och jag bangar aldrig. Fett skön salong där. Fick balkongplats med extra benutrymme, inte mig emot.

Sen blev det käk på Kungshallen. Jag drog nån kycklingrätt på Little India som va jävligt god. Men lite starkt också. Jag måste fan lära mig att äta lite stark mat också. För den där maten va riktigt smaskig.

Filmen var förövrigt grym. Man satt verkligen på helspänn hela tiden för det hände saker hela tiden. Dessutom va handlingen lite komplicerad så det gällde att hänga med i alla svängar. Men det är precis sådär en actionfilm ska vara. Jag gillar filmer med lite smarta twister. Man sitter där och undrar en massa saker hela filmen och sen går allt upp för en i slutet. Perfekt!

Men nu är det fan nästan lunchdags. Jag börjar bli riktigt hungrig så. Ska väl kolla Facebook en sista gång men sen så.

Hare gött

PEACE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback