Allsvenskan 2008

  1. Kalmar FF
  2. Helsingborg IF
  3. IFK Göteborg
  4. IF Elfsborg
  5. AIK
  6. Hammarby IF
  7. Malmö FF
  8. Halmstad BK
  9. Djurgården IF
  10. IFK Norrköping
  11. Gefle IF
  12. Örebro SK
  13. GAIS
  14. Trelleborg FF
  15. GIF Sundsvall
  16. Ljungskile SK

Okej så här blir det i år då om man får följa min logiska analytiska förmåga. Mina säkra kort sitter i alla fall på att Ljungskile åker ur. Dom är fan inte tillräckligt bra för att hålla sig kvar. Tror Sundsvall får det svårt också trots ett rätt spännande lag. Trelleborg är ju som vanligt indragna i bottenstriden, så även i år. GAIS och Örebro känns också som givna lag på undra halvan. Gefle är sen lite svårplacerade men jag lägger dom ändå där då dom är för dåliga utanför Strömvallen. Norrköping ser jävligt intressanta ut och därför kan dom nog skrälla sig in på topp 10.


När det gäller de övriga lagen så börjar det svåra. För dessa nio lag kan alla vara med och slåss om topplaceringarna. Men jag måste ju även tippa här. Jag tippar Djurgården nia då dom inte förstärkt laget något nämnvärt och jag tror faktiskt inte dom klarar av att spela på alla andra lag en säsong till. Halmstad känns lite tunna för den riktiga bottenstriden och Malmö måste fan bevisa mycket för mig innan jag på allvar kan räkna med dom. Sen är det topp fem som känns sjukt svårtippad. Bajen hamnar nog femma. Det känns lite tunt i truppen och det är mycket som ska klaffa för att det ska gå vägen. Gnaget knaprar sig in framför med sin sjukt spännande trupp. Hur många spelare har dom inte liksom. Sen har vi Elfsborg som alltid är med. Göteborg kniper en tredjeplats som regerande mästare och Helsingborg snor åt sig andraplatsen. Kalmar tar guldet. Det är uppgjort. Så är det bara, RIDÅ!


Kommentarer
Postat av: Simon Stolpe

"Bajen hamnar nog femma", har aik ett nytt smeknamn?:)

2008-04-02 @ 14:58:19
Postat av: P-A

Här är facit 1 Bajen 2 Djurgårn 3 Helsingborg 4 Elfsborg 5 Malmö 6 Göteborg 7 Kalmar 8 Gefle 9 Örebro 10 Halmstad 11 AIK 12 Sundsvall 13 Trelleborg 14 Ljungskile.

2008-04-03 @ 11:24:31
Postat av: Tobbe

haha P-A - AIKhataren nummer 1. Var hade du tänkt dig Norrköping och GAIS då, får dom inte vara med?

2008-04-03 @ 18:58:44
Postat av: den riktiga Simon Stolpmeister

Hyckleri av den som skriver med mitt namn. Men det är väl Lindau som är i farten... För övrigt så tippar du DIF alldeles för långt ned och Halmstad för långt upp.

2008-04-12 @ 00:43:46
Postat av: den riktiga Simon Stolpmeister

Synd att man inte kunde ge muppen lite stryk...

2008-04-12 @ 00:44:26
Postat av: Lindau

hahahahahha kommsi kommsi

2008-04-14 @ 16:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback