2007 - Året som en Lista

Jag gillar listor. De är alltid roliga att kolla tillbaka på för att man ofta hittar lite fyndiga saker som är kul att minnas. Så jag tänker påpörja en lista här om året som gått. När den publiceras vet jag inte men det får ta den tid det tar. Jag skriver tills att jag inte känner att det finns någon plats nå mer. Det kan va ikväll, Det kan va om en månad och och kanske till och med till sommaren. Men saken är den att när ni läser det här så behöver ni inte vänta längre. Så för er är det ju inget att snacka om. Här har ni i alla fall listan... (jag kommer blanda friskt med saker utspridda över hela året)

ÅRETS...

...Upplevelse:
Det borde ni nästan kunna lista ut. Kopriaden med Snappers. Helt otroligt mäktigt bara.
...Bortamatch: Göteborg borta, Sjukt kul resa. Jag vet inte om jag var den enda som inte brydde mig om resultatet den kvällen, för oj va kul resan var.
...Roadtrip: Kan ju omöjligt va nåt annat än med Farsan mellan Paris och Rom via en hel del underbara platser
...Spelare: Lollo Chanko. Städgumman va överlägset bäst i Bajen och helt klart en av Allsvenskans bästa under året
...Spel: Xperteleven, Alltid oavsett.
...Ramsa: DeruttDeruttDeruttDerutt... Ni som vet förstår vad jag menar.
...Berättelse: Usmans redogörelse från sin Pakistanresa var något utöver det vanliga. Helt sjukt
...General: Som Crille redan har sagt är Loffe ohotad på den platsen. Och äntligen har vi hittat den perfekta titeln till honom. General Z
...Bonde: Det finns bara en Nicke K, Sjövillan är hans borg och Hundkojan hans altare. Förövrigt en underbar individ.
...Mardröm: Henrik Larsson, Dom slutar aldrig, HAN slutar aldrig.
...Sommar: Var förflyttad till det som brukar va vår. Det va då det va varmt. Va som hände sen har jag ingen aning om
...Vind: Eftersom de sköna svala sommarvindarna uteblev säger jag istället Tobbes magiska krypin djupt inne i Töjnan. Kvällarna där är oftast svårslagna
...Sport: Boysenball är en sport som helt säkert skulle kunna ge internationell konkurrens med till exempel Innebandyn. Men det är bara Boysen som i dagsläget får nöjet att utföra den.
...Sport 2: Fotbollssquash. Ska inte säga att jag är grundare på något sätt. Men visst blev det stark prestige i slutet av vår vistelse i Alanya. Flemman drog det längsta strået och är regerande mästare.
...Hemvändare: Linus "Linkan" Petterssón som tar varje litet tillfälle han får för att kunna komma hem till Rotan. Om det så är för en kvart så sticker han direkt
...Låt: Lets Dance. Vilka minnen, Vilka triumfer.
...Arena: Mäktiga San Siro. Det va speciellt
...Fontän: Ledsen Flemman men fontänen vid slottskogen får se sig slagen med hästlängder av Fontana di Trevi i Rom.
...Krig: Det utspelade sig utanför dagiset i Runby mellan Victor och mig en snöig januarinatt. Där ven miniraketerna precis överallt.
...Halvlek: Den första mot IFK Glenn i somras va helt otrolig. Vi spelade verkligen skjortan ur dom blivande Svenska Mästarna.
...Youtubeklipp: "Är du en bitch Jerry?". Jag vet att i alla fall Ludde vet vad jag menar.
...Kubb: Midsommar hos syrran. Martin träffade buskarna, motståndarna träffade kungen, Det va nog mitt livs kortaste kubbomgång.
...Matställe: Sams Kebab. Finns det nåt bättre?
...Skummaste SMS: Anton och Thomaz gillade inte riktigt att jag snackade med Jenny så dom skickade ett väldigt skumt och konstigt SMS till henne. Jag kan inte säga exakt vad det handlade om. Men sjukt va det.
...Motto: HITTA YTA!
...Skönaste skoldagar: Mina tisdagar i våras. Det kan vi alla kalla slappt!
...Pjäs: Den moderna tolkningen av Robinson Crouse. Vi slog publiken med häpnad!
...Fest: NT-Festen, Galen kväll.
...Ätare: Nicke K på Fabben.
...Ätare 2: Flemman, Överallt och Alltid!
...Uppesittarkväll: Sommarkväll, en mängd bra filmer, Ludde som sällskap, Pepsi och Holidaychips som tilltugg. Det är inte mycket saker som är mysigare än så.
...Mål: Min klack bakom stödjebenet på Zinken är nåt jag än idag är stolt över.
...Seger: Jag tog mig hem före Flemman från HLD. Det kallar jag prestige!
...Ligister: Dom som brände ner dagiset i Runby. Fruktansvärt!
...Antiklimax: Bandyfinalen. Hur lyckades vi tappa en 3-0-ledning med kvarten kvar?
...Arena 2: Collosseum. En plats som andas historia.
...Derby: Passa Gary kan inte vinna! Det säger det mesta.
...Flygplats: Västerås, Bara för att den är så otroligt liten.
...Flygplats 2: Ängelholm, Bara för att den är så otroligt obetydlig.
...Promenader: Nyårsnattens två promenader inledde året på ett lysande sätt. Eller hur Ludde? Eller va säger ni, Flemman och Tobbe?
...Mest saknade: Crille då han stora delar av året höll sig alldeles för långt söderut.
...Dummaste: Poliserna i HBG efter skånederbyt. Varför hålla kvar Malmöfansen i stan iställer för att så fort som möjligt få dom därifrån?
...Brofäste: Kalmar. Fast stan va rätt trevlig. I alla fall när den för en dag färgades grönvit.
...Skrattanfall: Det va ihärdigt, Det va galet, Det va läskigt, Men framförallt var det Flemman.
...Spelarnamn: Inbyggd Rink. Genialt!
...Mardröm för Ludde 1: Jonas Wallerstedt
...Mardröm för Ludde 2: Abel Raskenstam
...Marsch: Från Slussen till Stadion ekade grönvit sång en solig sommardag. Turisterna och Bratsen tappade hakorna allihop. Varför sjunger inte ni?
...Monster: Razak Omotoyossi
...Jobbigaste Avstånd: Det är långt till Danmark, förlåt Skåne.
...Serier: 24, Prison Break och Heroes!
...Bowlare: Crille P med sina otroligt ytterskruvar. Kan greker spela bowling, Man har då sett det mesta...
...Sjukdom: Salmonellan förföljde mig i två veckor. Kul va det inte nånstans.
...Smultronställe: Skinnarviksberget, Jag minns skolavslutningen med värme i kroppen.
...CD: Luddes märkliga men ändå så smått mäktiga blandning till en helt vanlig kväll i G-salen. Ojojoj säger jag bara,
...Hype: Facebook, alla kategorier.
...Sport 3: Isbandy, Att springa runt på nyspolad is mitt i natten och försöka lokalisera en tennisboll och samtidigt akta ryggen från en crosschecking, Det är en sport att tala om.
...Uppoffring: Flemman som startade en stor intern konflikt med sin familj. Allt för att kunna köpa en flygbiljett till Korpiaden åt mig.
...Lost: Den vilsne polacken som strosade runt vid Lövstavägen var sannerligen ute på fel spår. Men Thomaz hjälteinsats fick honom på rätt köl igen.
...Kyla: Dagen då jag trotsade 19 minusgrader för att ta mig till skolan med bara en t-shirt och en vårjacka var helt galet kall. Det va rätt skönt att kunna krypa ner i sin säng med trevligt sällskap när man kom hem igen, Det lovar jag er.
...Biodag: Det va rätt busigt av mig och gårdarna att betala för en film och sen istället se 2 hela och snuttar från typ fyra andra. Filmerna va sen inte de bästa man sett men man får ta det man bjuds på och helt enkelt säga ARRIGATO!
...Spel 2: Achtung die Kurve. De där maskarna va en del av ens liv i nästan ett halvår.
...Fear Factor: Stod vi i Boysne för när vi blandade små "drinkar" som vi skulle dricka. Om jag inte minns helt fel bestod min av soya, citron, pastakrydda, vinäger och spad från saltgurka. Botten Upp!
...Pulkabacke: Teknikbacken är både lång och innehållsrik. Synd bara att man max orkar tio åk innan benen håller på att vika sig under en.
...Copy-Cat: Flemman har kopierat det mesta av det jag gjort det här året. Snart kan ni kolla in hans blogg när han presenterar "2007 - Året som en lista".

...Mysigaste: Alla stunder jag fick tillbringa med Jenny Jönsson. Det va bara så speciellt...

...Film: McÅhly The Movie

...Kortspel: Hej Knekt!
...Avgörande: Guldmålet mot Iranska. Sebbe Svensson dunkade in sig själv i historieböckerna.

...One-liner: Patrik Kvistrum, dagligen!

...Show: Crilles och min "Singstar Performence" där vi slukade "Kom Hem". Fan va bra vi var.

...Osäkerhet: Tobbe och Martin undrade förtvivlat över om Barre va en kille eller tjej. Men fan Tobbe, Mäktiga Barschman kan inte va nåt annat en en underbart tjej.

...Mest uttjatade skiva: Savage Garden. Vet inte va skivan heter men den gick om och om när jag va nere hos Jenny tills att alla låtar hade etsat sig fast i hjärnan på mig.

...Dryga skolprogram: WinKonto. Vi slutade ju aldrig!

...Konsert: Mange Uggla på Södra Teatern. Kungligt.

...Matställe 2: Ullis Pizzeria. Mest för att man äter där ofta och de flesta gångerna också med Ludde som sällskap.

...Resgodis: Bassett's. Alltid

...Ödemark: Nej jag pratar inte om Sättra. Det finns värre. Fjärestad i Skåne, där snackar vi öde..

...Tronföljare till Ludde: Christoffer "Biff<n" Svensson. Den människan är inte långt ifrån Ludde på skalan över mäktighet. Dessutom en otroligt omtänksam och härlig person.

...Fik: Mezo i HBG. Fett mysigt är det allt även om det nästan blev för mycket där ett tag. Det går ju att variera sig lite.

...Fartdåre: Nicke K, Men han vet vad han gör. Det är det viktigaste!

...Minst manliga: Det måste ha varit när Crille och jag ställde upp för tjejerna med Friskis och Svettis. Oj vad vi skämde ut oss. Men vi hade kul. Haha.

...Tecken på att man är skåning: Jenny Pålsson och Jossan. Hur kan ni inte veta vad ett femtal i Yatzy kallas?

...Danslärare: Han jobbar på Nicolaiskolan i HBG. Mest känd för sina stönande räkningar. "Fem sex sju åååh Lyft"

...Matkväll: Mongolian Barbeque va inte dåligt någonstans.

...Matkväll 2: Fondue-kvällen i HBG var nästan ännu bättre. Så sjukt gott det va. Enda minuset va personalen som inte tillät mig att kyss min flickvän. Pinsamt!

...Skylt: Cheapy, Eller hur Crille?

...Dummaste: Förlåt Flemman men du tar priset. Vem i helvette packar ner ett paraply när man ska till Turkiet ?
...Måljubel: Efter Heidars mål mot Örebro. Då gick det vilt till. Men armbågen i bakhuvet kändes. Jävla bonde!
...Mest meningslösa ämne: Internationell Ekonomi. Jag kommer knappt ihåg att jag hade ämnet.
...Match 2: El clasico i våras. Vilken sjukt bra match. Tror fortfarande inte att jag sett en bättre fotbollsmatch i mitt liv. ...Upphämtning: Black Snappers mot Polk High i Ligacupen. Där snackar vi bragd
...Bragd: På tal om bragd går det ju inte att glömma Midsommarklenoden på Zinken. Snappers hittils största framgång och på vilket sätt vi bärgade silvret.
...Hockeymatch: Bajen-AIK i globen. Själva matchen var ingen större höjdare. Men stämningen i Globen gjorde det riktigt kul. Och den dramatiska upplösningen var helt underbar. Va sa ni, Gay Army ?
...Lerstig: På väg till Studenternas före bandyfinalen. Det gick ju knappt att gå där.
...Puttare: Jag själv då jag puttade hem segern i fantasigolfen på Öland. Farsan såg chockad på när jag återigen tog ledningen i vår tävling på landet olika äventyrsgolfbanor.
...Jasså-nu-duger-det: Alla gårdare kastade skit på Qurinho och kallade han flopp. Några mål senare va han hjälte. Pinsamt djurgårdsjävlar!
...Läktarsång: Måste säga Gnaget i derbyt mot Bajen. Det är till och med så att jag får rysningar av "ÅÅÅÅH vi e Gnaget".
...Partybajare: Ante på GAIS-bussen. Helt galen människa. "Vi ska våldta..."
...Donken: JKPG, Så klassisk, "Allting är gratis på bortaresor..."
...Livshistoria i korthet: Den fick vi höra av "Tobbe" på Donken i Jönköping. Skön snubbe.
...Show 2: Chaplins va inget vidare ställe den kvällen. Men vi ägde i alla fall karaokemaskinen.
...Arena 3: Ullevi. Eller ja, Illevi heter det ju numera. Två härliga matcher fick jag uppleva på sektion VXY. Och fler blir det i år. Räkna med det.
...Nattklubb: The Doors i Alanya. Vilket drag det va den kvällen. Synd att jag drack lite för mycket bara.
...Matchpub: The Score i Göteborg.
...Utrop: "JAG MÅSTE SPY"
...Hype: Flemmans hype över Haris Laitinen är ju nästan skrämmande. Så bra är han fan inte.
...Sommardag: Va inget annat än hemmapremiären mot Trelleborg. Det va så otroligt skönt ute och att gå i tåget från medis i shorts och t-shirt va bara så skönt. Och så hemmapremiär inför ett fullsatt Söderstadion på det. SKa jag va ärlig är det inte många känslor det här året som slår det ögonblicket "Just idag är jag stark" började strömma ut ur högtalare.
...Stockholm Boggie: Valborg blev i år lite oväntat men till slut riktigt kul när vi drog runt i stan och hade det riktigt skoj. Man glömmer ju inte "Release Me" på kyrkogården, Eller den lite oväntade resan ut till Sockenplan.
...Filmcitat: "Jag gillante maaaajs"
...Födelsedag: Man fyller bara 18 en gång i livet. Det är speciellt om något.
...Obehagliga överraskning: Att Flemman gillade Bob Hanson. Jag satt verkligen chockad i biblioteket.
...Tabbe: Att jag råkade tvätta min mobil. Då va jag inte glad på mig själv. Ironiskt nog va det efter att jag hade tränat, nåt som Tobbe tjatat om halva sommaren.
...Affär: Måste varit att jag sålde en folköl för 40 spänn till en Bajare vid södra station.
...Födelsedagsparty: Jävlar va det myllrade in skåningar hos Jenny där i våras. Och det för att fira mig. Man blev rätt rörd. Dessutom en mycket mysig kväll.
...Poussy: Philip Warren Gertsson. Illa av att svika oss och stå på fel sida av Olympia.
...Chock: Hur kan skåningarna inte känna till att räksallad är vanligt i tunnbrödrullarna?
...Tabbe 2: Martin glömde sin väst på bussen hem från Göteborg. Jag ställde upp och hängde med honon för att hämta honom. Och vi fick en trevlig dag i stan. Så det förde ju nånting bra med sig.
...Köttmur: Snappers taktik mot KIF i korpiaden var ett genidrag som sånär resulterade i avancemang.
...Sämsta inlägg: "Sömningt Värre!"
...Ord: Moral!
...Låt 2: Utadasjaeloplevelse
...Pajkastning: Den eviga hetsen mot Runby Warriors i Väsbyligan är riktigt klassisk.
...Matställe 3: Kungshallen. Det har blivit ett antal besök under året. Men jag bangar inte för god mat, det har dom.
...Sämsta bortföklaring: Flemman ville inte hänga med ut en helg och skyllde på att han glömt bort att äta och han därför inte kunde hänga med. Glömt bort att äta. Flemman, ibland är du inte trovärdig!
...Nattbuss: 598:an. Den är sjukt seg, men den går hela vägen hem. En kall kväll är det ovärdeligt.
...Spelplats: Gillet är vår hemmaplan. Det är där vi regerar. Vi är Black Snappers, Och guldet kom hem till oss!
...Spelplats 2: G-salen. Kommer alltid att vara en plats med minnen. Runby Boys grundades här och tillsammans är det vår borg.
...Arena 4: Stade Velodrome i Marsielle. Skön arena som jag alltid gillat. Deras klackläktare är riktigt mäktig.
...Mål 3: Petter Andersson får ytterliggare en plats på den listan efter hans magiska mål mot Braga. Vilket måljubel!
...Lärare: Marcus Didon. Ohotad. Han har lyckats göra Naturkunskapen rolig. Det är en bedrift.
...Snobb: Snubben på Råsunda som vägrade ställa sig upp när Sverige fixade EM-platsen. Dessutom gnällde han på alla andra och menade på att dom står bara för "att dom inte har råd med sittplats".
...Vänner:  Jag rangordnar ingenting. Ni betyder alla mycket. Tobbe för att du alltid finns där för en, Minkan för att du alltid gör en glad, Martin för att du har så sköna idéer, Linkan för att du är så klockren, Usman för att du helt enkelt är Usman, Flemman för att du är unik på ett jävligt positivt sätt, Nicke för att du är en jävligt bra vän, Crille för att du är min bror, Ludde, för att du är världens mäktigaste, Thomaz för att du är den du är, Victor för att du är så anti allt men ändå så bäst, Anton för att du är så finurlig, Alla i skåne för att ni är så härliga, Camilla för att du är en sån underbar tjej, Och en hel del andra för att ni alltid förgyller min vardag.
...Mest älskade: Mamma och Pappa. Ni vet att ni alltid ligger närmast hjärtat!
...Eviga slutcitat:

PEACE!


Kommentarer
Postat av: Flemman

Som den obotlige list-fetischist jag är så jublade jag såklart högt när jag fick se det här, och mina höga förväntningar uppfylldes med råge. Kunde inte ha sammanfattat året hälften så bra, och du kom verkligen ihåg dom mest sjuka grejerna jag glömt för ett bra tag sen... Jävligt nostalgiskt att läsa om vissa saker som känns som 3 år sen men som egentligen hände i våras. Av det drar ja slutsatsen att det varit ett grymt innehållsrikt år, och jag tvivlar inte på att -08 kommer bli minst lika innehållsrikt, om inte mer.. Lika bra, liksom...

2008-01-02 @ 23:44:16
Postat av: Loffe

En Jak blev tung för Taura! u know what i mean..magisk lista, ut med kanon å kalkon, in med jesper på tv4 sporten!

2008-01-03 @ 03:41:03
Postat av: Patsouras

kan bara buga och bocka, finns bara ett ord och det är mighty, läs Loffes words där uppe så har du även min åsikt !

2008-01-03 @ 17:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback