Notisernas återkomst....

Bloggdags. Och idag blir det i en så kallad notisform. Hurra säger alla satans motsträvare (läs Eriksson) och lata bondepack (Läs Kihlman). Varför det blir så här är för att jag känner ett behov av att uppdatera er alla men inte orken att knapra ihop ett megainlägg. Ni får ta det för det är. Och kanske blir det så här ett tag framöver. Ja kanske. Vi får se.

- Varför har jag blivit beroende av FM för? Det är ju inte direkt hälsosamt och det kommer ju bara sluta med att jag hamnar på psyket. Eller så vill inte ens dom ha mig och så skickar dom mig till ett gult ruckel med en övergiven hundkoja och en fallfärdig brygga med för många obrukbara båtar förtöjda kring den. Jag börjar fan bli rädd.

 - Varför ska jag hela jävla tiden bli sjuk för? Tredje penicillinkuren på två månader nu. Va fan gör jag för fel? Eller är det bara så enkelt att jag redan hunnit blivit gammal?

 - Elfsborg - Bajen på tisdag, Helt ärligt är jag glad att jag jobbar så jag slipper se skiten. Med ett Bajenhjärta kommer det bara vara smärtsamt ändå så. - Kul i alla fall att Arsenal börjar knapra ikapp formen igen. Även om jag nästan aldrig får se dom som verkar dom ju bra igen. Skönt och se.

- Jag behöver inte gå till en fest och sen supa gärnet. Men jag klarar bara inte av att se alla andra bli så lyckliga av ruset medan man själv inte förstår det roliga i allting. Då blir jag bara deppig, och då hatar jag mig själv. Okej om man är två, men ensam klarar jag inte av det.

 - Men det ska ju ändå läggas till att festen igår fortfarande va jävligt kul. Dessa männsikor är ju fortfarande lika underbara. Och jag tror nog kvällens höjdpunkt ändå var när Billy tyckte att det luktade för mycket päronvodka i köket så att till och med hans vin smakade päron.

 - Men när det gäller FM är det ju i alla fall en tröst att det går bra. Och Castro är ju verkligen nya kungen asså. Helt underbart!

 - Hörde att Petter målade för Groningen. Det är precis så man ska göra avstamp. Hoppas bara han inte gör en Kennedy och hamnar i fryboxen i en större holländsk klubb eller så.

 - Jaha, ni undrar fortfarande över det där med päronsmaken. Sanningen va ju självklart den att vi lurat honom och fyllt glaset med päronvodka och långt ifrån nåt vin. Men Billy hävdade bestämd att det va lukten i köket. Klockrent Billy, underbart!

 - Kalmar vann inte dubbeln, än finns det hopp för fotbollen!

 - Jag är förövrigt ledsen Crille men ditt lag förtjänade inte slutpelsplatsen i mina ögon. Ni har för många spelare som inte klarar av jobbet för laget, och tok för många humörsspelare. Synd, faktiskt, för du är i mina ögon bäst i laget.

- American Gladiators går ju ibland på TV, asså vadå klassiskt. Jag kommer verkligen ihåg när man va mindre och fick se det där ibland. Oj vad kul det va. Och det är så jävla roligt och se hur programledaren verkligen går in för det och får det att låta som en tävling på liv och död.

- Sanna mina ord. Att få en varböld i svalget är inte roligt. Att sedan få den bortskrapad är ännu värre. 10 sekunders intensiv smärta. Fyfan säger jag bara. - Man börjar förövrigt känna lite saknad efter sin kära far. Men jag tror det just nu mest handlar om att vi haft nån jättekontakt. Vi får hoppas det blir bättre när jag får internet och så igen.

 - Måste rekommendera en jävligt schyst plan i midsommarkransen. När Ligan gled runt ikväll hittade vid den där, hel upplyst och helt ledig. Så vi körde lite extraträning där i elljusets sken. Riktigt härligt faktiskt. Jävligt skön plan faktiskt, lite idyllsikt läge och så också.

- Att åka 8 pers i en Toyota Yaris mellan Rotebro och Grimsta utan fysiska skador är förvörigt en bragd i sig.

- Jag vill ha tillbaka min lägenhet. Inte för att jag inte trivs hos morsan nu, men jag vill få det där nya rummet så jag kan göra iordning det ordentligt så man får tillbaka den där hemkänslan. Dessutom är det inte så glamouröst att sitta vid datorn i köket. Eller det kanske bara är jag, jag vet inte.

- Kryssning på fredag skulle det ju va. Men nu pekar det ju åt andra håll så jag får nog avboka där. Tror inte det beslutet blir så populärt, men vad ska jag göra då?

- Å andra sidan kan jag ju kryssa på torsdag, så det får nog bli det gänget i alla fall. Då hinner jag både med kryssningen och resan bort från kylan. - För jag lovar er kära vänner, det handlar inte om att jag inte vill, det handlar om att det kommer saker ivägen, ledsen för det.

- Liganbloggen har ju kommit upp, men jag tror jag bojkottar tills att Niffää lägger ner sin tippning, den snubben skämmer ju bara ut vårt rykte.

- Ni undrar var jag fick hundkojan ifrån? Jag säger så här, tanka bilen fullt, ta er till Väsby, Åk sen rakt in i skogen tills ni ser ett stall på vänster sida, backa ett Usama Bolt-lopp och sväng ner i den ojämna mörka allén och förbi de gömda stenpelarna. Susa förbi den överbevuxna gräsplanen och sväng ner mot vattnet. Parkera er bil längst in på grusgången (om ni inte har olja som läcker på stenarna) och ta er en titt omkring. Ni har sett exemepel på det i varje skräckfilm. Här har ni det i verkligheten. Jag har varit där, jag kan historian, och jag vet konsekvenserna av varje litet misstag. Våga er dit på egen risk.

- Förövrigt kom jag på att jag inte haft någon musik på i det här inlägget, det är ju fan nästan en skandal om jag får säga det själv. Fast det kanske också är därför jag skriver mitt inlägg så här. Vet inte ens om det är meningsfullt att publicera. Fast jag vill inte undanhålla nåt från er så det blir väl så i alla fall.

- Just det, bloggvärldens just nu mest finurliga och underbara läsning hittar ni på min fars magiska reseblogg chaamai.blogg.se (chamaii = Tebrand). Jag vet inte om min far vill att jag läcker ut adressen men då får jag ta smällen för jag vill dela med mig läsningen till mina kära vänner. Det är bara grym läsning, helt ärligt!

- Kanske dags att sova lite? Fast fan, jag har ju Norrköping hemma i nästa match, måste ju nästan lira den, Zeman är på gång nu och Oremo har ju hittat tillbaka till formen asså.

- Chipsen och colan är i alla fall slut så bloggen får nog avslutas nu. Notiserna är vad dom är, så ta dom för det också.

- Sov sött alla människor, jag återkommer snart. Och jag kan lova er att det blir mer frekvent bloggande när jag får tillbaka internet!

PEACE!

Kommentarer
Postat av: Malaysia-kungen

klart jag kollar din blogg fast jag e långt borta.

Måste ju få veta vad som händer där hemma.

Hur går det med sista-minuten resan ? Hittar ni nå't ? Och det finns vårre droger än FM. Så go on !

Snart e jag tillbaka i Thailand då ska jag fixa min mobil. Ta hand om katten och morsan. / Papp

2008-09-24 @ 03:30:00
Postat av: Kvistrum

Diggar ändå notiser :) lägg in nån lista då och då så är lyckan gjord :D

2008-09-25 @ 12:47:55
Postat av: Flemmy

Härligt, variation säger man ju aldrig nej till. :) Men håller me Mini också, dags att plocka fram en riktig klassiker, nämligen listan :P Hare så jävla bra i Mallis förresten, tror inte ja sagt det innan? :P

2008-09-27 @ 00:14:57
Postat av: Berthine

Det var verkligen kvällens höjdpunkt, Billys kommentar i köket ;) bra summerat! pusss

2008-10-13 @ 21:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback