Laptop

Jag har ny dator. Det känns helt underbart. Det är en bärbar också som gör att jag inte behöver sitta upp för fem öre. Istället halvligger jag är tillbakalutad i min sköna säng med täcket omkring mig och datorn i knät. Jag vet väl att jag inte är först i världen med att skaffa mig en laptop men jag kan väl få njuta för det. Det är ju tamigfan sanslöst va skönt det här är. Detta kommer garanterat öka min blogglust också så ni lär ju bli glada. Och i så fall kanske ni kan ta och kommentera lite mer frekvent också. Vill gärna veta att ni läser liksom, inte bara att ni gör det. Men jag kanske kräver för mycket så i så fall ber jag er att inte känna press. Men ändå...

Så varför köper jag då en ny dator? Jo ni kanske hört talas om att jag ska ut och resa om en och en halv månad. Förstår du hur livsviktigt det då kan va att ha med sig en dator för allt underbara stunder när man tillexempel sitter på en fin veranda med fötterna på räcket och tittar på solnedgången. Och så slår man på Stockholm Boogie och bara njuter samtidigt som man knäcker ett par Chang. Ja som ni förstår så är jag ju en livsnjutare. Dessutom är det ju alltid bra att ha en fungerande laptop liksom, inte minst när det är dags att plugga nästa år. Så det är ett ganska genomtänkt beslut. Dessutom är jag sjukt nöjd med att jag har köpt datorn själv för mina pengar. Det är alltså jag som är totalt boss över den så det känns ju bra minst sagt.

Men nu ska vi inte snacka för mycket om datorn. Jag kanske ska ta lite tid till att uppdatera er lite också. För jag ägnar ju inte all tid åt att köpa datorer liksom. Nej det har ju minst sagt hänt en del kul sen jag hörde av mig senast. Det bästa är också att jag jobbat väldigt mycket sen sist men ändå hunnit med en hel del skoj. Det är ju nästan bara för klockrent. Men vart ska man börja?

Jo men vi kan väl ta festen i lördags då. Linn hade ju fyllt tjugo stora år och höll party ute vid vildmarkens gräns och jag och Criffää satte oss på tåget mott Norrviken för lite förning i Casa Stockled. Väl där stötte vi även på Annika, Tobbe & Mini. Lite senare dök även Flemman och hans nya kärlek Kevin upp och förgyllde tillvaron. Vi försökte koncentrera oss på Barcamatchen men det gick ju som det gick när Flemman satte fart på käften. Nej istället började vi med vilda diskussioner om allt möjligt innan förningen avslutades med en omgång Bottle (Hetsversionen).

När vi rört oss ner till Knorrvikens station fick vi höra att Ström med bil va på ingång till festen och meddelades oss att fyra platser fanns lediga från Häggvik. Så jag roffade självklart åt mig en plats och skyllde på att jag faktiskt hittade till Linn. Måsen och Annika norpade två i baksätet och den sista lyckades Criffää komma över genom att helt och hållet vända kappan efter vinden. Nu ska vi inte gå djupare in på det utan vi lämnar det där. Alla kom till festen och det va huvudsaken.

Festen va riktigt skön som alla dessa fester alltid är men höjdpunkten denna kväll var ju självklart att vi blåste Flemman så hårt med vår "byta-nummer-blåsning". I korta drag gick det ut på att vi bytte ut ett nummer i Flemmans mobil till Criffäs så att Flemman trodde det va någon helt annan som skickade sms när det hela tiden bara va Criffää. Dessutom kunde vi hela tiden lura Flemman att skriva saker så att vi kunde dra saker och ting längre. Orkar inte förklara det mer än så men jag hoppas ni förstår. Och poängen med det hela va att Flemman inte hade någon aning alls föränn någon svag individ hoppade på moraltåget och golade. Vi har ännu inte löst denna gåta och läckan är fortfarande på fri fot. Men när vi får reda på det så kan ju den personen räkna med hämd. Inget personligt egentligen, bara så det fungerar.

Bajen då, konstigt egentligen att det inte kommit på tal än. Men egentligen är det väl inte så mycket nytt att rapportera. Va ju tvungen att jobba i söndags så kan inte komma med så många analyser om BP-matchen mer än att det finns betydligt tråkigare sätt att göra jävligt viktiga mål. Kriga på Simon!

Juste jag va ju på konsert i måndags. Det blev lite halvt spontant öfr jag helt missat att det va just i måndags den va men oavsett så lirade Black Stone Cherry på GK och jag bangade ju verkligen inte på det. Fick sällskap av Flempy, Sebbe och hans lumparpolare och själva spelningen var riktigt grym. Jag kan inte annat än avguda trummisen. Så otroligt underbar stil. Helt galen, men klockrent. Ännu bättre va det efteråt när bandet kom ner till den lilla souvenirshopen och snackade med oss lite. Verkar vara ett skönt gäng. Rock On!

Det är fan inte lång tid tills det är dags att säga upp sig nere på bygget också. Har börjat fundera lite på hur jag ska säga det bara. Visst jag kan ju gå in till Thomas och säga som det är att jag ska resa bort och så vidare men en del av mig vill bara berätta om varför jag tycker han är man med total avsaknad av empati och så vidare. Men vet samtidigt inte om det är en sån bra idé. Jag ska ju ändå jobba en månad till efter uppsägningen så kanske borde ligga lite lågt ändå. Men snart är det i alla fall. Jag bangante.

Annars jobbar jag fem dar i rad nu så vi får se hur mycket spännande jag hinner med dom närmaste dagarna. Visserligen brukar det ju alltid dyka upp saker som jag mer eller mindre prioriterar mer än sömnen så vi får se helt enkelt. Annars dog min blogglust helt just nu men det beror väl nog på att jag vill leka runt lite på datorn. Men ert mellanslag på tangentbordet uppdaterar igen inom snar framtid. Ni vet hur det funkar...

PEACE 


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Jag läser, men det visste du väl redan?

2009-10-08 @ 01:36:58
Postat av: Patsouras

Sedärja!

mycket roligt som har hänt. tråkigt dock att du inte överhuvudtaget nämner Johan Falk filmerna. Men men , det kommer väll ;)

peace

2009-10-08 @ 03:19:51
Postat av: Flemmy

Festen va klockren, skämtet var klockrent, Black Stone Cherry på GK var klockrent, Simons kasse var klockren, hela inlägget var... helt okej ;P Haha näärå, riktigt bra inlägg :)

Postat av: Linn

Jesper om jag bor vild vildmarkens gräns var bor du då liksom!? Kasta inte sten i glashus! Och föressten kan du ju inte klaga när du fick skjuts av mina gäster både dit och hem!



Kul o se dig :)

2009-10-10 @ 12:19:19
URL: http://imunwritten.blogg.se/
Postat av: Stromboli

Va hände me ökad blogglust?

2009-10-11 @ 19:34:50
URL: http://indianbyn.blogg.se/
Postat av: Flemman

Instämmer me Mini ;P

2009-10-12 @ 19:54:15
URL: http://indianbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback