Operation Sömnlös

Jag vet att ni säkert inte ens lägger märke till vad klockan var när jag skrev detta och om ni gör det får ni säkert garanterat veta det sist av allt, så för att ni ska ha lite förståelse kan jag säga att nu när jag börjar så är klockan halv fyra. Jag vet inte, men jag tycker det säger en hel del om mitt liv just nu, på både gott och ont.

Visst fan borde jag sova, men jag har insett att jag helt enkelt inte kan gå och lägga mig nu. Varför det är på detta viset är att om jag går och lägger mig nu så kan jag säkert inte somna på minst en halvtimme och det kommer säkerligen göra att jag sover till minst två imorn. Det i sig är väl ingen större fara förutom att jag än en gång slösat bort en halv dag i sängen. MEN, på lördag fungerar det ju givetvis inte med lite sömn och om jag ska kunna somna imorn kväll så kan jag ju inte sova till två, det förstår ni väl. Så min enda slutsats är att jag helt enkelt måste dygna. Ja, så får det fan bli. Så jag är redan inne på kaffekopp två och lika många energidrycker. Käk fick jag i mig redan för en timme sen (currykryddade köttbullar, yummie!) så jag tror jag kan klara det. Och det är ju egentligen mest kritiskt nu mellan typ fyra och sju för sen kliver farsan upp och då har man sällskap. Så, allt som allt, kräv inte för mycket av mig imorn, allt är en del av förberedelserna inför helgen. Om allt går som jag vill (vilket det säkert inte kommer göra) somnar jag gott vid sjutiden imorn kväll och sover tolv timmars skön sömn inför provet, det får helt enkelt funka

Och det är ju i alla fall skönt att jag har något att göra. Förutom att jag nu bloggar och säkert driver iväg minst en timme så har jag börjat kolla Prison Break från början igen. Det är så man gör när man är arbetslös liksom. Och Spotify är ju alltid ett tidsfördriv i sig där Staind just nu rullar för fullt. Fungerar ganska bra ihop med bloggrytmen också. Så det är inget att klaga på för närvarande.

Eftersom jag bloggade häromnyss och inte har så mycket för mig på dagarna är det väl inte världens uppdatering jag sitter inne med men några rader om lite allt möjligt smått och gott går alltid att hitta. Till exempel så kan jag ju säga att jag knappt lagt en tanke på provet på lördag och jag orkar faktiskt inte göra det heller. Jag är sjukt nöjd med mitt resultat från i höstas så jag tänker gå dit och hoppas jag kan göra bättre ifrån mig men blir det inte så så tänker jag inte gråta för det. Dessutom orkar jag inte lägga energi i onödan på det då jag egentligen har så mycket att ta tag i just nu. Jag behöver pengar (alltså Jobb) så allt det jag har inte bara försvinner långsamt (det har i och för sig gått sjukligt snabbt sen jag kom hem) och jag behöver göra lite små jobbiga saker som bara är irriterande just nu men som kan ha betydelse längre fram, som småsakerna att söka utbildningar och deklarera.

Men för mycket fokus i mitt huvud ligger just nu på Bajen. Det är så sjukt svårt att motivera sig för någonting när det enda man på riktigt tänker på är att det på tisdag smäller bigtime när vi drar till Ängelholm och börjar resan tillbaka. Såg idag att alla borta-biljetter är slutsålda och att det enligt en källa (via BF och deras klubbchef) även kommer bli en stor andel grönvita på sittplats. Jag hade aldrig förväntat mig en stor samling nere i skåne nu när vi huserar i superettan men jag är positivt överraskad. Det här stavas inte längre bara premiär och bortamatch, det här är INVASION! Dessutom har olika Bajengrupper fixat en samlingspub därnere så nu ere bara att ösa. Och så ska vi ju inte glömma att vår hjälte Niffää K helt och hållet tagit på sig chaufförsansvaret så att vi andra kan köra party party hela dagen. Det här är stort och jag kan inte släppa det. Nu jävlar öser vi!

Det va ju ett rätt skön genrep också där vi krossar Mariehamn med 5-0. Som jag skrev på Facebook är det svårt att riktigt mäta värdet av den segern och det motståndet men fem mål är alltid svårt att snacka bort och i andra halvlek såg det riktigt bra ut. Det ser lovande ut så givetvis är det med tillförsikt jag ser fram emot säsongen. Och allvarligt talat. 5000 pers på en träningsmatch inför superettan, det är makalöst, det kan ingen säga någonting annat om. Nej, ursäkta er ointresserade och okunniga, men åååååååååh, det är så galet mycket taggning i kroppen nu och det måste få utlopp snart innan jag spricker. FRAMÅT BAJEN!

Juste, på lördag är det ju O'learys som gäller. Tjompatosken fyller ju jämna tjugo och slår på stort med bordbokning i Gamla stan där det ska käkas gott och laddas upp för el Clasico. Och man är ju rätt lagom taggad på det också för nu kan jag äntligen kolla Barcelona och faktiskt njuta av deras makalösa fotboll. I tisdags kunde man ju nästan bara ställa sig upp och applådera Messi & co. för pulveriseringen trots att det var smärtsamt för mitt Gunners-hjärta. Men nu är det fullt Barca-ös som gäller. Och det lät på Thomaz att vi skulle va ett stort gäng så det ser lovande ut, riktigt lovande. Och om det av någon anledning skulle vara tråkigt (kan inte se hur det kan bli det, men ändå) så kan jag ju alltid bara sticka till söder och Kevin när han inviger lägenheten. Det blir en bra lördag, det är jag övertygad om!

Nej dags för lite annan musik. Nu kör vi Aqua ett tag, så fruktansvärt klassiskt! Och jag kör nog fan en energidryck till och Linn, innan du herregudar detta så ja, vad ska jag säga, jag har mina dåliga vanor, så är det bara. Men vad har jag mer att bubbla loss om då? Orkar inte snacka hockey trots att det verkar va det enda folk pratar om nu. Folk verkar ju helt glömt bort att det faktiskt spelas allsvensk fotboll just nu. Hör jag medgångarsuset? Nej, okej ska inte klampa in i det träsket nu. Men lite kul är det dock.

Fan jag försöker komma på någonting som inte har med sport att göra, men det är fan krångligt. Snappers ploppade upp och det är inte så mycket nyheter mer än att laget är anmäld för 2010-säsongen och det är ju givetvis skönt. Dock känner man sig lite obekväm i rollen som pengaindrivande, hetsmakande, lagledare men någon måste ju ta på sig rollen och eftersom Tobbe fortfarande irrar runt någonstans där borta så är det bara att ösa på, finns ju inget annat liksom.

Nej, fan det här blev lite segt. Har inget nåt mer att komma med faktiskt. Det är lite synd för jag är taggad på att skriva mer. Men man kan inte tvinga fram det heller, då blir det bara kaos av alltihop. Jag får lägga mig i soffan istället och kolla Prison Break istället. Kanske knäcker jag en bira till det. Fast nej, när man börjar dricka öl utan anledning mitt i natten (Henke, läser du?) så börjar varningsklockorna verkligen ringa. I och för sig tänkte jag ju tanken så kanske ska se det som ett litet tecken också. Fast nej, orka. Men jag skippar det i alla fall. En liten prilla under överläppen och en filt räcker absolut tillräckligt för resten av natten.

Ajja, önska mig lycka till med sömnprojketet, provet, och uppladdningen till Ängelholm så hör ni säkert av mig väldigt snart igen. Fortsätt sussa sött nu för er nattmacka framåt småtimmarna signar ut nu.

Fast fan, jag har ju inte gnällt något på Flemström än. Har jag ens nåt den här gången? Jo juste, grabben skolkar från jobbet i två dagar och skickar inte ens ett mess till en dagdrivande vän i nöd. Slarvigt är ordet. Så nu va det klart...

PEACE!


Kommentarer
Postat av: Linn

SÅ du!

Postat av: kc

Stop crying that your boyfriend hasn't called.



Battre en bollkalle i kanalen an en kall balle i analen.

2010-04-14 @ 15:59:17
URL: http://kcfootprints.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback