Skämtsamt nonsens

Brage hemma???
Okej dags att blogga lite. Klockan är way over midnatt och jag borde som vanligt gå att lägga mig. Men okej så way over midnatt är inte klockan. Dock är detta bloggande högst spontant så vänta er inte speciellt mycket. Antingen blir det ett kaosartat småplock om allt, eller så blir det en monumental text om..ja allt. Men det är väl så det är och om ni tycker jag försöker slänga in lite för många dåliga vitsar och några engelska ord här och där så ja, skyll på How i met your mother. I'm stuck.
Jag tänker dock inte prata om Bajen detta inlägg, well, jag gör ju det just nu, men det är bara för att säga att jag inte ska det, eh okej, konstigt det blev nu. Ajja nu vet ni alla fall.
Brage hemma???
Jag har haft många väldigt intressanta samtal denna helg med många olika personer och personligheter. Av respekt för alla mina udda vänner tänker jag inte gå in mer exakt på det utan mest försöka få er alla att förstå att det var givande. Det har inte varit mycket djupa snack, utan mest befriande roliga konversationer med vissa någorlunda djupa inslag. Men faktum är att detta va en helg då det behövdes. Jag har inte festat (okej några öl har det blivit) och jag har egentligen inte gjort speciellt mycket så dessa samtal är det jag byggt min helg runt. Och just det faktum att de varit befriande och roliga gör att jag faktiskt är väldigt nöjd med den här helgen. Ni kanske tänker att fan söndagen är ju kvar. men seriously, söndagar? Nej jag vill tacka alla inblandade oavsett om det handlade om sprutfyllda kryssningar (nej, inte så jag menade) eller kraftfulla uttryck (fem utropstecken säger det mesta) och jag hoppas ni förstår att ni gör mina dagar. På riktigt!
Brage hemma???
Det vankas Näshagen snart. Detta gör att jag för första gången använder något för att slippa gå på Bajen. Eftersom jag lovat att inte prata om Bajen tänker jag inte förklara varför, (jag antar, att jag får en medgångare-predikan oavsett). Dock är jag snuskigt taggad på hela den här vi-lurar-alla-att-det-är-träningsläger-då-vi-alla-vet-att-fullast-vinner-helgen och faktum är att jag tror att jag behöver det. Och det handlar inte om att supa sig full för det får jag oftast nog av ändå. Men att försvinna från världskartan (bokstavligt alltså, ingen mottagning i näshagen) ett par dagar med ett gäng sköna grabbar och glömma allt vad min vardag handlar om. Jag behöver ett litet break från det. Jag ska väl visserligen erkänna att jag är rätt nöjd med mitt liv, så få inte det här till att vara en grej jag säger för att jag är deprimerad, bitter eller negativ. Men en upplyftande paus där jag inte behöver tänka på mitt sociala liv, framtid, (förlåt) bajen, eller träning ska nog faktiskt göra gott för mig. 

Det är ju dessutom inte vilka grabbar som helst som följer med heller. Tyvärr så lämnar ju Måsfan återbud detta år, men vi kompenserar med en Henke som för en gång skulle får dricka öl med sällskap, kul för grabben. Fröberg är ju dessutom med och det är bara att simulera en panikslagen publikvärd eller dra ett boogie-citat och hans kväll är gjord. Kvistrum närvarar, och eftersom även Samba troligtvis dyker upp behövs det inte många minuter innan dom sitter och drar one-liners i kör. Svensson gör entré och jag tror han kan behöva ett uppehåll från hans dimmer i duschen (okej, kom inte på nåt bättre här, så det fick duga). Tobbe är där och bara det är gudomligt i sig då vi andra vant oss vid att han befinner sig på andra sidan jorden. Det borde göra att han känner sig duktigt taggad på helgen, för det gör i alla fall mig taggad. Förutom det finns det chans för sena återbud (eller ja tvärtom, men vet fan inte ordet som motsvarar motsatsen till återbud) som definitivt kommer förgylla dagarna där ute.

Vad som händer när väl ölen börjar flöda är inget något vet en tanke om så varför sitta och spekulera. Jag låter Fröberg ta första ton i det här läget och eftersom jag känner honom så bra så vet jag att han inleder med ett rungande "hämta nyyy". Och eftersom han vet att jag vet att han kommer säga det kommer han kommentera detta inlägg med antingen "jösses.." eller "HAHAHAHAHA true story". Sorry mackan, men jag är fan INTE dum på riktigt!
Brage hemma???
Jag och en gammal hattlös man vid namn Thorleif satt här om dagen och konverserade om internskämt och det underbara i dom, och det slår mig gång på gång hur fantastikt kul det är med skämt eller citat som kanske bara två personer förstår. Men det roliga är egentligen inte att det är just dessa två personer som vet vad det handlar om, utan alla dom som vill försöka förstå, men som aldrig ens kommer i närheten. För hur många internskämt har jag inte redan lyckats få med i den här texten? Okej, där sa jag emot mig själv eftersom ni omöjligt kan veta om alla eftersom jag inte delar alla internt med just er. Men okej, nu kom jag av mig lite. Det jag egentligen vill säga är att jag älskar internskämt. Så fortsätt med det. Mer internskämt åt folket (eller ja, åt två personer, eh..ni fattar). Jag tänkte dock ge er fem exempel på internskämt och till er självutnämnda jag-vet-allt-om-allt-personer ger jag er en utmaning. Vad har gjort dessa saker klassiska? (En yoggi yalla till den som knäcker alla)

1. Avsluta alla meningar med "i sängen" (fungerar även i ramsor, som svar på varje fråga och som en icebreaker) 

2. "Helvete!!!!!" (och ja, exakt fem utropstecken)

3. A6 Center (Solen skiner alltid... funkar också)

4. "Snapphane!" (ledtråd: nötter)

5. Spader Dam (och ja, det e klart det handlar om en kortlek, men tänk lite längre)

Fixar ni det? Jag är idel öra!
Förlåt, men Brage hemma?
Att flumma runt är något jag älskar att göra. Helst om man planerat att göra nåt ordentligt och sen inser att det blir klart mycket roligare om man bara slutar ta det allvarligt och istället börjar garva åt det, och sen garva åt att man garvar, dra ett jättedåligt skämt, garva lite mer, hylla Ludde, gnälla på Niffää, knäcka en öl, ta en rapé, och sen somna bra mycket gladare? Som till exempel det här inlägget. Jag hade från början en tanke på att skriva någonting ganska djupt och målande, men insåg ungefär när jag skrev in lösenordet att det kan bli klart mycket roligare om jag skriver någonting oförståeligt och intetsägande. För om man tar det för vad det är, så kan man nog komma fram till en hel del saker.

1. Jag har en jävligt sjuk humor
2. Jag har egentligen ingen aning om vad jag pratar om

och

3. Mackan kommer nog bestämma sig för "jösses.." i alla fall

Och så här klockan två på natten en vit lördag där jag inte åstadkommit mer än att gå till pizzerian, druckigt en flaska pepsi (alla dricker...) och stirrat in i otaliga msn-rutor så inser jag att livet inte blir bättre än så här. Livet är helt enkelt ett flummigt internskämt. Det kanske är så att människor tycker du är knäpp eller galen och undrar vad fan du tänker med, men så länge du har kul och kan garva åt det själv, så är det tillräckligt. Det är i alla fall den synen på livet jag har just nu. Jag är alldeles för mittemellan allting för att orka ta någonting på världens allvar så istället ser jag till att saker som många skulle se som brist på ett liv blir så roliga dom kan bli och garvar åt det även om ingen förstår varför. Ett exempel. Hur kan två powerking, en blå musmatta, ett halvfärdigt schackparti på balkongen, ett par mjukisbrallor och total tystnad göra en lördagkväll? Enkelt, man tar det för vad det är och ser det roliga i det, även om ingen annan förstår det. Förstod ni? Nej, exakt, precis det jag menar.

B-R-Age hemma???
Eftersom ni älskar mig så otroligt mycket och mina blogginlägg ännu mer så vill jag faktiskt upplysa en fråga. Jag satt själv och läste igenom massa gamla inlägg för inte så länge sen (okej, jag gör det hela tiden, so what?) och jag insåg att jag fått en del hyllningar (bland annat...) genom åren och jag vill på så sätt fråga er, vilket är ert favoritinlägg jag har skrivit? Okej, jag förstår att ni kanske har bättre saker för er än att komma fram till ett svar på den här frågan, men det skulle va riktigt kul att få veta er åsikt!
Med det tänker jag dock lämna er för den här gången. Jag vill dock avsluta med att låta er veta att Ludde jobbar "vid kassan med det veteranerna inte klarar av" på plantagen och vi alla vet att han gör ett hästjobb. (det där sista va inget internskämt, tro mig) så kvällens hyllning går till honom. Och jag vet att många andra av er jobbar. Men det är ändå Ludde på plantagen. Och han gör jobbet i det tysta. Och eftersom Niffää troligtvis sover nu, och ändå aldrig kommer läsa detta inlägg (jo okej, han kommer läsa det bara för det och skriva nåt i stil med.. eh okej jag vet inte men nämna namnet Hoffa minst tre gånger) så kan jag lika gärna säga att han kan sluta va sur på mig nu. Det är sen gammalt niff, get over it!

Men ta det lugnt allihop.

PEACE!
Och jag vet att det blev 0-1. Helvete!!!!!

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Min röst faller på ett inlägg som handlade om en stol för några år sedan.

2010-05-09 @ 10:13:38
Postat av: Säsongskort 1 BS Norrviken

Finns ingen i världen som kan skriva så mycket, för så många, om precis ingenting.

2010-05-09 @ 14:29:51
Postat av: Thorleif

Jag tycker att du var lite negativ inför sprutideen, det kan bli något! Vi kan ju till exempel vaccinera varandra innan vi beger oss ut och raggar på dansgolvet - på så vis förenas nytta med nöje!

2010-05-09 @ 14:45:42
Postat av: Annika

Rent själviskt vill jag nog påstå att min favoritinlägg är under den perioden umgängena slogs ihop och det festades en del, och du benämnde bra fester som "annika fester". då blev jag glad:D

Postat av: Markus

Hahaha jag vet inte ens vad jag ska säga xD

Jag röstar iaf på magganinlägget som bara de som va med fattar ;)

2010-05-09 @ 15:21:26
Postat av: Linn

Om jag minns rätt skrev du ett långt och utförligt inlägg om alla skivorna vid studenten där nångång. Gillade det mycket. Förmodligen för jag är lika ego som annika och gillar att bli omnämnd, men också för att skivor va vi alla på - så för en gångs skull fattade jag faktiskt vad det var du snacka om.

2010-05-09 @ 18:28:20
URL: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback