SAY OH AH EKONOM!

Hej allesammans! Det var ju verkligen inte igår jag bloggade sist och jag kna ärligt säga att jag varken har haft lust eller ork att blogga nåt värst i sommar. Sen måstejag i ärlighetens namn erkänna att jag inte haft så otroligt mycket att skriva om då det varit en ganska lugn sommar, på alla plan.

Däremot har jag haft så fullt upp den här senaste veckan att det räcker bra länge. Och då är det bara början. Men jag tänkte väl att jag skulle försöka gå igenom för er vad som har hänt den här helt galna urspårade veckan. Dock måste jag varna er att de kan bli en hel del text, och jag vet ju inte om ni direkt uppskattar att läsa om allt detta, men gör ett försök för det e kul!

Och för som av någon inte vet vad det handlar om så började jag vid Linköpings Universitet i måndags!


Jag åkte i alla fall ner till Linkan i söndags eftermiddag med bilen och körde upp till ett ställe som heter Flamman, som är ett stort studentkvarter med massa korridorer. Här bor herr Nils Boberg som varit så snäll att han låter mig bo på hans soffa tills jag hittar nåt eget. Grymt säger jag bara! Annars var första kvällen helt lugn, jag träffa lite korr-folk och vi käka pizza och snackade lite. Det va najjs.

Men sen på måndagsmorgonen började allvaret. Jag fick använda min cykel för första gången och cykla bort till Campus där det alltså skulle hållas upprop. Så halvtimmen senare satt jag i en stor aula med massa förväntansfulla människor. Jag orkar inte gå igenom så mycket om uppropet, det var ganska informativt och stelt i allmänhet. Dock kom styrelsen (styret) i ELIN (ekonomernas förening) och sjöng oss välkommna och vi fick även stifta bekantskap med våra söta överfaddrar (ÖF). Sen blev det indelning i grupper (klasser) och jag själv hamnade i grupp 2. Så jag traskade iväg med mina nya klasskamrater och ÖF till ett litet klassrum. Förutom att varje grupp har två ÖF så har dom också fyra underfaddrar (UF). Ajja, vi körde en liten presentation runt om i klassen så vi fick lite namn. Sen fick vi också våra fina nolle-flugor som är stora pappflugor med namn och gruppnummer som ska bäras under hela Nolle-P. Det roliga dock med klassen var att Makkie som känner Criffää bra också hamna där så vi bondade lite direkt.

Oavsett så var det sen en massa underskrifter på allt som skulle fyllas i, vi registrerade oss på universitetet, vi gick med i ELIN osv. Sen var det dags att köpa Nolle-p-kitet av vårat festeri (de som anordnar hela nolle-p) som kallar sig Players. Dock var dom inte så festliga som man tror. Tvärtom var dom helt iskalla och marscherade fram i led och satte sig på en hög trappa där vi en och en fick gå upp och anmäla oss. Och det va inget minglande där utan dom frågade tyst och formelt "Har nollan något namn?" "Dricker nollan alkohol?" osv. Sjukt, men jävligt kul också.

Sen var i alla fall den delen av dagen slut så vi fick lite tid över att käka och så. Men bara någon timme senare var det samling igen i en liten park. Detta kallas basecamp och det är mer än förfest då man köper öl och cider av faddrarna och har lite klassmys. Så här första dagen var det meningen att vi skulle skriva ihop en massa klassramsor så vi kunde ösa med sen under nollningen. Vi skrev även en låt till Players som vi skulle charma dom med senare under kvällen. Sen bar det av till HG som är ett klubb uppe i Ryd. Där var det först lite allmänt mingel och hets med alla ramsor mellan grupperna. Sen fanns det även en del Ekonomramsor som alla kör. typ "OH AH EKONOM, SAY OH AH EKONOM". Jävligt bra drag blev det direkt.

Det blev då sen att vi skulle träffa players igen. Dom kom ut ur en lastbil och marcherade fram till ett par brassestolar och slog sig ner. Och sen fick alla grupper (vi är sju totalt, fyra vanliga och tre språkgrupper) sjunga sina sånger för players. Riktigt härliga faktiskt. Sen tillbaka till HG och full fest resten av kvällen. Redan här insåg man att Grupp 2 är den absolut bästa gruppen, inget snack.
Andra dagen missade jag helt då jag åkte upp till Sthlm för begravningen, men på onsdagsmorgonen fick jag skjuts ner igen och kunde fortsätta nollningen. Det var dags för stadsbus då vi gick runt i stan och kollade in en massa saker. Lite överallt stod det players också. Och juste, varje gång man ser Players måste hela gruppen hälsa med ett "ÅÅÅÅÅÅÅH HEJ PLAYERS", och tacka dom när man går därifrån, oavset när på dygnet man ser dom. Detta gäller också när man träffar en annan grupp eller styret och så vidare. Det var i alla fall riktigt trevligt. Vi fick även leka lite lekar på olika ställen. Efter det var det bara hem och vända innan det var dags för "Roomservice" som är som basecamp fast hemma hos någon, denna gången hos vår ÖF Kicko. Så hem till honom för klassmys där vi förutom att dricka massa öl och äta burgare, skrev tal. Killarna skrev ett tal till Kvinnan och tvärtom, sen skrev vi alla ett tal till Players. Sen drog vi ner till basecamp och då dök ju givetvis dessa Players upp så vi framförde våra fina tal. Players som vanligt stela, förstår inte hur dom orkar.

När vi var klara drog vi upp till Flamman som är en pub precis där jag slaggar nu. En källarlokal som gjorts om. Sjukt kul. Det va visserligen lång kö men det gjorde absolut ingenting då vi alla nu blivit så varma i kläderna så vi kunde hetsa med våra sånger. Redan här kändes det som att hela klassen fått grym sammanhållning. Helt underbart. Väl inne på Flamman var det galet ös och det va riktigt svettigt ett tag. Vi hittade på en ekonomdans till "we speak no americano" som hela klubben stämde in med. Fantastiskt. Sen när det var dags att rulla så hade jag 30 meter hem, Heeeelt okej!
I Torsdags började så skolan på riktigt med en lång föreläsning. Det va i alla fall va vi trodde. För i början kändes det som en helt vanlig föreläsning, me efter ett tag började det spåra ut. Ingen fattade någonting vad föreläsaren snackade om och det hände massa sjuka saker. Alla satt och var helt chockade. Då helt plötsligt kliver Players in igen, ingen fattar någonting. Sen kom det in tre personer som började sjunga samtidigt som föreläsaren skriver följande på tavlan.

Lektion
Utan
Riktighet
Avslöjar
Dumbommar

Så allt detta var bara en enda stor fusk-föreläsning för att skrämma upp oss. Sen reste sig folk överallt i aulan upp och klev ner på senen och sjöng att vi blivit så lurade. Dessa var nämligen inte alls några nollor, utan fusknollor som egentligen går högre årskurser. Dom hade alltså under hela den inledande nolle-p bara låtsas vara nollor och ljugit om det mesta. Och då fattade man ju hur logiskt allt var. För dessa personer var verkligen dom man tyckte va mest sjuka och udda. Så vi blev grundligt lurade. Helt sjukt kul dock oh jävlar va imponerad man blev av deras skådespel. '

Players marscherade sen ut och vi kunde ha en riktig föreläsning som var helt okej, inget jag tänker skriva så mycket mer om här dock. Vi köpte sen lite kurslitteratur och kunde åka hem för lite sen lunch.

Samling igen på kvällen på det stora Vallamassivet bakom skolan där alla ekonomer hade basecamp ihop. Där blev det som vanligt en massa öl och överdrivet mycket sånghets. Fruktansvärt kul. Det blev också en massa lekar ute på ängen där det bjöds på en del kull och visklekar osv. På det sänktes ännu mera öl.

Jag inser nu att det finns så sjukt mycket mer saker man kan säga om allt detta men det är mest interna grejer som tar så otroligt långt tid att skriva ner. Men det är i alla fall saker som "taktikskål", en väldigt annorlunda uppvärmning och viktiga sånger. Men när vi ändå är inne på sånger så hade vi en liten genomgång på en massa sånger man sjunger vid sittningar. Det va riktigt kul att få öva in dom, så man kände att det med sittningar kan nog vara ganska kul.

Oavsett så blev det mörkt till slut så skrålandes rörde vi oss till Kårallen där vi skulle på eftersläpp till en annan sektions sittning. Återigen var det en del köande så vi öste på med sånger, min hals var här ganska slut men vi öste på ändå, helt galen stämning. Väl inne på Kårallen var det totalt ös resten av natten. Ekonomerna vet verkligen hur man festar loss. Helt sjukt!
Och sen har vi gårdagen där det först var föreläsning på dagen som var sisådär. Vi fick i alla fall lite sovmorgon innan som va behövligt. Efter den så var det precis som vanligt bara hem och byta om. Det var ju dags för vår första sittning. Det här med sittningar (alltså middagar) är lite olika. Ibland är det så kallad finsittning. Då ska man vara ordentligt uppklädd och det är lite fina saker man ska förhålla sig till. Lite vett och etikett helt enkelt. Oavsett så träffades vi nere på trädgårdsföreningen i stan för en fördrink och allmänt minglande. Det bar sen av till Nationernas Hus (NH) för våran allra första sittning. Sen är en sittning aldrig riktigt bara en middag oavsett hur fin den är. Man skulle kunna likna den vid en studentskiva faktiskt. Det är sånger hela tiden, och skålande hit och dit. Fantastiskt kul när närmare 300 pers sjunger sånger och slår i borden.

Uppträdande är det också där utvalda grupper framför ett så kallat gyckel vilket oftast är ett antal låtar som är omgjorde till sjuka texter, vissa fyndiga och vissa helt flippade och snuskiga. Oavsett så är dom oftast fantastiskt bra skrivna och det blir jubel. Igår var det först CM (I-sektionens festeri) som körde, sen styret, ÖF och allra sist öppnade sig väggen bakom oss där det vällde ut rök. Ur röken hörde man sen Players välkända marscherande som frambringade kvällens absolut högsta jubel. De körde sen sitt gyckel och avslutade allt med att ta av sig sina mörka solglas och "avslöjade" sig och helt plötsligt var dom vanliga härliga leende människor. Helt underbart härligt!

Borden dukades sen av och vi kunde röra oss till ett par dansgolv och festa loss allihop. Det va helt klart Nolle-Ps grymmaste fest hittils där alla (ÖF,UF, Styret, Players och alla grymma Ekonomer) röjde loss så in i helvete. Helt sjukt va bra drag de va. Jag är helt hes idag efter allt sjungande och skrålande och skrikande och hetsande så jag vet inte vad jag ska göra.

Och då ska jag ändå säga att det här bara var början. Vi har en hel vecka kvar som sägs ska bli ännu grymmare. Så efter idag då vi hade vår första helt lediga dag så kör vi igång igen imorn med sportande på dagen och en stor Togasittning på kvällen på HG. WIHOOOO!

Jag älskar redan studentlivet. Dock vet jag inte riktigt om det är ett universitet än, för plugg, va fan är det? Och om ni tycker detta var flummigt och så så kan jag inte skriva det bättre. Det känns som att jag kan prata i flera timmar om allt det här och det skulle fortfarande vara så mycket jag glömmer, eller saker jag skulle vilja förklara. Men jag vill att ni ska förstå att det är här har varit en av de sjukaste och roligaste veckorna i mitt liv. Och vi har en heeeeel vecka kvar innan Nolle-P är över. Va gör vi? Nu kör vi!

Här på vårat Nolle-P
HÄR PÅ VÅRAT NOLLE-P
Är det Grupp 2 ni vill se
ÄR DET GRUPP 2 NI VILL SE
festar bäst och är på topp
FESTAR BÄST OCH ÄR PÅ TOPP
Säger aldrig nånsin stopp
SÄGER ALDRIG NÅNSIN STOPP
Grupp 2
GRUPP 2
Är så på
ÄR SÅ PÅ
GRUPP 2 ÅH ÅH ÅH ÅÅÅÅÅH ÅH, GRUPP 2 ÅH ÅH ÅH ÅÅÅÅÅH ÅH...

PEACE!


Kommentarer
Postat av: P-A

Du missar väl inte Slaka ?

Har´du inte sett Slaka har du inte sett världen.

2010-09-05 @ 14:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback